USA baby! - Reisverslag uit Nieuwpoort, Nederland van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu USA baby! - Reisverslag uit Nieuwpoort, Nederland van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

USA baby!

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

04 Augustus 2010 | Nederland, Nieuwpoort

Dag fijne blog-lezers!

Nou, dit weblog is al bijna ten einde. Er zullen in totaal nog 3 verhalen volgen, inclusief deze.
Het onderstaande verhaal en het verhaal dat daarna komt, zullen gaan over mijn 3-weekse vakantie naar Amerika.

Ik heb er dit keer voor gekozen om alleen de hoogtepunten te benoemen van de reis. En dan bedoel ik zowel positief als negatief.
En waarom?
Nou, als ik hele lange verhalen ga schrijven, zal ik in detail treden en zal ik het ook over de mensen uit de groep hebben. Dat wil ik niet, want dan wordt het wel erg persoonlijk. Ik heb daarom ook geen foto’s geplaatst. (al zijn die er wel hoor!). De enige foto die ik geplaatst heb is een foto van de route-kaart. Dan heb je een idee waar ik geweest ben.

Mocht je n.a.v. de verhalen méér willen weten, dan kun je natuurlijk altijd bij me terecht.

Liefs!

Roeline

HOOGTEPUNTEN v/d 23-daagse USA-reis!!!

Zaterdag 22 mei 2010:
- Kleine groepsreis. In totaal 14 man uit Nederland, inclusief mezelf & 1 Amerikaanse gids (Engels sprekend dus).
- Voornamelijk kampeervakantie (met een aantal dagen een hotel, aangezien er in de buurt dan geen camping was). Voor tenten en rest van de spullen werd gezorgd. Tenten opzetten, koken, afwassen en opruimen wel zelf doen!
- Mooie tijd qua vliegen: 12.00 uur ‘s middags. Vier uurtjes wachttijd in London op vlucht naar Las Vegas, maar ok. Uiteindelijk ‘s avonds daar aangekomen. Je kon mooi meteen je bed in!
- Geen problemen met mijn ‘werkvisum’ dat nog in mijn paspoort zat (maar wat niet meer geldig was natuurlijk).

Verblijf: Vliegtuig Vluchten A’dam – London Heathrow
London Heathrow - Las Vegas 1 nacht
Hotel La Quinta – Las Vegas 1 nacht

Zondag 23 mei 2010:
- Lijst met ‘gevaren van de reis’ gelezen en ondertekend. Als je niet tekende, mocht je niet mee op reis, hahaha. Hoezo de Amerikanen zijn lekker panisch?
- Groot gedeelte van de dag bestond uit het rijden (met auto + trailer) naar Zion National Park.
- Eerste bezoek aan grote shop ‘Walmart’. Heerlijk kampeerkussen gekocht voor weinig.
- Grootste Mormon-kapel van Amerika bezocht.
- Tent voor de eerste keer op gezet. Beetje proppen, maar het lukte met wat hulp.
Met z’n tweeën in 1 tent slapen.
- Slapen op een blok beton, oftwel (ieder) 2 goedkopie slaapmatjes…. grrrr.
- Avond en nacht overleefd met sneeuw(!) en min 8 graden Celsius! Daar kon mijn slaapzak niet tegenop. En al mijn lagen kleren ook niet echt…. Dus maar opgewarmd in het toiletgebouw….
- Pannenkoeken als ontbijt!
- Heerlijk WARM gedoucht na zo’n ijskoude nacht!

Verblijf: Camping Zion Panderosa Ranch - Zion National Park 2 nachten

Maandag 24 mei 2010:
- Slaapmatje + warm windjack gekocht in een winkel in het park. Zo’n koude, betonnen nacht zou ik niet nog een keer meemaken!
- Verschillende plekken in Zion National Park bezocht met bus en daar in de omgeving gewandeld. Prachtige uitzichten!
- Soort van ‘dronken’ ober in grill-restaurant meegemaakt. Hij kreeg het maar moeizaam voor elkaar om mensen apart te laten afrekenen. ‘t Was wel humor!
- Leuk met onze Amerikaanse gids gesproken; ze is nog jonger dan ik! (25), maar al zoveel meegemaakt :).
- Gedurende de dag zware keelpijn gekregen helaas :-S.

Dinsdag 25 mei 2010:
- Met z’n allen naar Bryce National Park!!
- Ik was al dagen niet echt fit, maar toen helemaal niet. Hoge koorts, dus ben een middag op de camping gebleven om bij te slapen; alle moeheid kwam er die dag geloof ik uit… zucht.
De rest van de groep ging wandelen in Bryce samen met onze gids (grrr.. jaloers).
- Geprobeerd mijn temperatuur te meten. ‘t Verschilde van 7 tot 34.6 graden Celsius haha.
- ‘s Avonds wel mee geweest naar groot uitzicht over Bryce. Overweldigend mooi!
- Iemand z’n kookkunsten verpesten? Dat kan met de volgende uitspraak:
“Lekker eten jongens, nu alleen nog een doosje met Rennies….” (:)).

Verblijf: Camping Ruby’s Inn Campground - Bryce National Park 1 nacht

Woensdag 26 mei 2010:
- Beroerd geslapen. Nog steeds KOUD ‘s nachts.
- Lange autorit naar Moab National Park.
- Koorts was er nog, keel erg droog :-S.
- In het opzetten van de tent werden we al goed, en snel!

Verblijf: Camping Portal RV Park Moab Camp - Moab National Park 2 nachten

Donderdag 27 mei 2010:
- Sinds dagen HEERLIJK geslapen! (iedereen trouwens)
- Koorts bijna weg, geen hoofdpijn meer, ik voelde me goed!
- T-shirt met leuke tekst hebben? Zie hier:
Sorry
Ik druk me welles
verkeert uit elkaar

- Onverwachts bezoek aan ‘Canyon Lands’. Was een extraatje van onze gids.
- Verschillende ‘arches’ gezien (=bogen) in Moab. Zoooo mooi!
- Door ‘Park Avenue’ gelopen. Daar zijn veel delen van films opgenomen, zoals ‘Thelma & Louise’ en ‘Indiana Jones’.
- Eén van de meest bekende ‘arches’ gezien: ‘Delicate Arch’. Het was een wandeltocht van 3 km (omhoog!) er naar toe, maar het uitzicht mocht er zeker zijn!
- Met aantal Amerikanen gesproken op de camping. Eén met een verschrikkelijk Amerikaans accent: ‘Dave’ uit Kentucky…. :-S.

Vrijdag 28 mei 2010:
- Wat geshopt in een dorpje in Moab.
- Met auto naar Monument Valley. Gestopt bij een plek waar een stuk van de film ‘Forrest Gump’ is opgenomen. Bizar….
- Zelf Mexicaanse lunch aan een watertje gemaakt. Werd soort van picknick.
- Je kon een optionele tour door Monument Valley doen, maar onze gids deed zelf een kortere tour voor niks. Optie nummer 2 genomen dus. Veel gehobbel, maar wel mooi!
- Het waaide hard! Tent opzetten ging wat moeizaam.
- Zonnebril per ongeluk kapot getrapt. Een soort wielrennersbril in camping-shop gekocht. Lekker dan :-S.
- Erg melig deze avond. Hadden ze lach-zand in Monument Valley? ;-)
- Hoe heet de Engelse versie van de dikke ‘Van Dale’? Je raadt ‘m al: Ven Deele… :).

Verblijf: Camping Goulding’s Monument Valley Camp - Monument
Valley 1 nacht

Zaterdag 29 mei 2010:
- Ongeveer 3 uurtjes gereden naar the GRAND CANYON!
- Eenmaal daar verschillende uitzichtpunten bezocht (per auto).
- In totaal zijn er zo’n 60 uitzichtpunten waar je per shuttle-bus kan komen!!
- Het was HEEL erg druk in het park, vanwege het lange weekend dat de Amerikann hadden (i.v.m. Memorial Day op ma. 31 mei).
- Superverse milkshake gedronken!
- Voor ‘t eerst een ‘muntjes-douche’ gehad op de camping. Twee minuten douchen voor $0.25.
- Het was weer KOUD ‘s nachts! Ik had zo’n beetje bevroren voeten ‘s ochtends.

Verblijf: Camping Grand Canyon Camper Village - Grand Canyon 1 nacht

Zondag 30 mei 2010:
- Zonsopgang bij Grand Canyon meegemaakt om 05.15 uur. Heel MOOI, koud en ook best druk.
- Helicoptervlucht gedaan over de Canyon (van zo’n 50 minuten!). Tranen in m’n ogen, echt waar, zooooo mooi!!!!
- Ik mocht naast de piloot zitten in de helicopter. Beste uitzicht!!!
- Na de vlucht stond ik bij de kassa en toen vroeg de cassière of ik er gisteren ook niet was (‘nee’). Ze zei dat ik toch echt een tweelingszus moest hebben (‘ik zei weer nee’). Vervolgens zei ze heel nuchter: “You should ask your mama….” (hahaha).
- Gereden naar dé gokstad van Amerika (nee, niet Las Vegas): ‘Laughlin’. Eén en al casino’s.
- Super de luxe-hotel!
- Gokjes gewaagd in casino natuurlijk. In totaal $23,-. In het begin wat gewonnen, maar uiteindelijk alles verloren ofcourse.

Verblijf: Hotel Aquarius Casino - Laughlin 1 nacht

Maandag 31 mei 2010:
- Om 08.00 AM zitten mensen gewoon weer achter de gokkast :-S.
- Heerlijk ontbeten bij Subway & Starbucks.
- Lange reisdag naar San Diego, maar wel veel stops.
- Kamperen op harde grond, grrr. Op veel campings zie je trouwens meer campers dan tentjes. Opvallend….
- Wasje gedraaid. Dat kan op veel campings in the USA. Handig!
- Vuurwerk gekeken iv.m. Memorial Day.

Verblijf: Camping Campland on the Bay - San Diego 2 nachten

Dinsdag 1 juni 2010:
- Lekker WARM geslapen, mmmm!
- Naar Sea World in San Diego met nog twee anderen.
- Eerst klonk het volkslied, daarna ging het park pas open…… :-S.
- Verschillende shows gezien: dolfijnen, orka’s en zeeleeuwen. Alles lekker typisch Amerikaans, oftwel: groots, spectaculair en heel veel glimlachen.
- Lunchen: een broodje met 12(!) plakjes vleeswaren erop.
- Op Pacific Beach geweest.
- Mocht ik nog ‘s in San Diego komen, dan maar ‘s de stad bekijken haha.

LATER DEEL 2!