Samenvatting van de kerstvakantie - Reisverslag uit Nieuwpoort, Nederland van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu Samenvatting van de kerstvakantie - Reisverslag uit Nieuwpoort, Nederland van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

Samenvatting van de kerstvakantie

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

04 Januari 2010 | Nederland, Nieuwpoort

Zo, we doen eens even 1 blog over de afgelopen TWEE weken ipv één week. Beetje anders, maar wel leuk :). En schreef ik vorige keer nou dat ik niks zou melden over mijn bezoekjes aan vrienden, familie e.d? Tsss, maar als het nou heel erg leuk was?
;-)
Ik zal soms wel wat vertellen, want in twee weken tijd kan er veel gebeuren. Gewoon even een samenvatting van het geheel. Maar voordat dat gebeurd zal ik jullie eerst het één en ander vertellen over mijn reisplannen. Ik heb er de afgelopen tijd zo vaag over gedaan.
Ok, het zit zo:

Toen in Amerika eenmaal de beslissing was gevallen om te stoppen als au pair, heb ik hard nagedacht hoe ik de rest van mijn sabbatical-jaar in wilde vullen. Het eerste wat door m’n hoofd spookte was dat ik door Europa wilde gaan reizen; per trein. Eigenlijk zo low budget mogelijk. Ik wilde niet alleen gaan, want daar had ik wel een beetje genoeg van, dus besloot ik om een verhaaltje te plaatsen op een ‘reisgenoten’-website. Daar heb ik behoorlijk wat reacties opgehad! Met sommigen daarvan heb ik intensief contact gehad via mail en sms en in een aantal gevallen heb ik (toen ik eenmaal weer terug was in Nederland) ook daadwerkelijk afgesproken. Het is natuurlijk een gok die je neemt, want je spreekt met een ‘onbekend’ iemand af, waarvan het in de planning ligt om daar mee op vakantie te gaan.
Ik kan zeggen dat uit die contacten hele leuke ideeën zijn voortgevloeid, maar ik kreeg helaas niet het gevoel dat ik me fijn genoeg voelde om een aantal weken met diegene door te brengen. ‘t Is dan misschien verspilde moeite (gezien het vele contact dat we hebben gehad), maar zo zie ik het niet. Het is altijd interessant om zoiets mee te maken…. en je kunt er altijd wel iets mee voor je volgende stap.
Dusss…. Dat gaf een beetje een andere draai aan het geheel, want ik had me er wel een beetje op ingesteld om Europa ‘te doen’, maar ff niet dus. Ik was dus weer even terug bij af.
Nou eigenlijk was ik niet echt terug bij af, want ik heb nog allerlei andere dingen in mijn gedachten die ik wil doen. Zo ligt het bijvoorbeeld nog in de planning om (nogmaals) met vaders naar Indonesie te gaan. Ook is het misschien de bedoeling om mij eens te verdiepen in een ‘nieuwe’ opleiding en/of cursus. Hoe en wat is nog vaag, maar ok.
Verder heb ik eigenlijk sinds kort besloten dat het me leuk lijkt om de komende tijd weer aan een soort van vrijwilligersprogramma mee te doen in het buitenland. De duur van die programma’s verschillen nogal, dus het kan 6 weken zijn, maar ook 12 weken of nog langer. Ook de geschikte tijdsperiodes verschillen, dus daar werken we nog aan.
Jaaa, ik weet het, er moeten knopen doorgehakt worden. Tja, de planning loopt een beetje anders, dus het duurt allemaal wat langer, maar dat geeft niet. Ik geniet toch wel, hoe dan ook :)
Ik houd jullie op de hoogte!

En dan nu:
Wat verhaaltjes van dingetjes die ik de afgelopen tijd heb meegemaakt; sneeuw, kerst, mijn verjaardag e.d. Altijd leuk. Komt ie dan hè?

Maandag 21 t/m zondag 27 december 2009
Nou, ik had net voet op Nederlandse bodem gezet en heeee, er lag gewoon sneeuw! En geen typische Nederlandse sneeuw (‘nat’ bedoel ik dan), maar echt bergen gewoon. Ik was aan ‘t begin van de week wel een beetje letterlijk ingesneeuwd – oftewel: de bussen reden niet- , dus ik kon niet zo veel. Mijn auto had ik namelijk (nog) niet.
Op maandag ben ik samen met moeders maar ‘s door de sneeuw wezen ploegen. Onderweg mooie foto’s gemaakt, kijk maar. Het is net een sprookje :). (bijna dan )
Deze week had ik veel afspraken staan, waarvan ik er wel een aantal moest afzeggen/verzetten, maar uiteindelijk konden de meesten toch wel doorgaan. Het was weer even wennen zo met het openbaar vervoer, maar al vrij snel weet je niet beter. Stiekem mis ik m’n autootje wel, maar ok.
Woensdag en donderdag gezellig naar vrienden/familie waar gezellige logeerpartijtjes uit voortvloeiden. Natuurlijk ook voorbereidingen voor Kerst getroffen, oftewel: Amerikaanse cheesecake gemaakt. Ik had zoiets al eerder gemaakt, maar het recept van deze keer was iets anders. En ook niet voor herhaling vatbaar kan ik zeggen hahaha.
Hopelijk heeft iedereen vrijdag en zaterdag van een mooie en gezellige kerst kunnen genieten. Een witte kerst wel te verstaan! En voor het eerst nog wel, sinds ik voet op deze aardbol heb gezet. En of ik er nou een extra kerstgevoel kreeg door de sneeuw buiten?? Stiekem wel :). Het was leuk en gezellig allemaal!

Maandag 28 december 2009 t/m zondag 3 januari 2010
Maandag: nog 1 nachtje slapen en dan jarig zijn!!!!!
‘s Middags (vast) mijn beroemde stroopwafelcake/-taart gemaakt. Vorige keer was ‘ie een beetje mislukt, maar dit keer kon ‘ie gewoon niet beter. Benieuwd naar het recept? Vraag maar :).
‘s Avonds heb ik een bezoekje gebracht aan mijn onderhuurder. Ik belde bij mijn eigen huis aan, dat was lachuh! :-D. Het gekke was dat het huis helemaal niet als mijn eigen huis voelde. Het was wel fijn om er even te zijn.
Dinsdag: Jarig zijn, hoera hoera! 27 jaartjes alweer, ik word oud hahaha. Deze dag met een aantal vrienden vertrokken richting Uffelte (Drenthe) voor een soort van korte vakantie. Dus taart mee, in de bus en vanaf Utrecht met de auto verder. Eenmaal daar aangekomen zaten we in een huisje wat hoort bij een soort van groepsaccomodatie genaamd: ‘De Uelenspieghel’. Daar kan je als groep allerlei activiteiten volgen, zoals dansles e.d. Niet dat we dat gedaan hebben, maar ok. Klinkt goed. Nieuwsgierig? www.uelenspieghel.nl
We zaten daar tot donderdag 31 dec. We hebben ons prima gemaakt met heel veel lachsalvo’s, sneeuwballen-gevechten (en sneeuwengeltjes maken in de sneeuw), taart eten, spelletjes doen, ect. Prima tijd!
Die donderdag weer terug naar huis. O.a. om moeders beroemde oliebollen te eten natuurlijk ;-). Probeer ‘s kaneelsuiker over de oliebollen i.p.v. die kleffe poedersuiker. Das echt 10 keer beter.
Vrijdag…. 1 januari 2010: GELUKKIG NIEUWJAAR! Dat jullie maar veel mooie, gezellige en leuke momenten mogen meemaken :). En BTW: wat was het KOUD vandaag!!!… brrrrr…..
Zaterdag ‘s lekker gewarmd in de sauna in A’dam en ondertussen klep-klep-klep-klep met een vriendin. Al met al topdag. Daar knap je lekker van op!
Zondag had ik ‘s ff een rustdag ingelast. Even niks… nou ja, niks… uiteindelijk was het veel mailen en allerlei papieren van de afgelopen tijd ff uitzoeken. Er zat echter geen druk achter, dus alles kon op het gemak…. Gelukkig maar ;-).

Nou, de afgelopen twee weken waren lekker vol en gezellig. Ik heb me prima vermaakt :).
De komende weken gaat heel Nederland zo’n beetje weer aan het werk, dus ik ga me dan ook maar weer ‘s richten op mijn verdere plannen. En ofcourse houd ik jullie op de hoogte.
Tot de volgende blog!

Liefs,
Roeline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeline

:-D!!!!

Actief sinds 01 Juli 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 44635

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Norway, here I come!!

14 September 2009 - 19 December 2009

San Ramon, California

Landen bezocht: