Noorwegen is in zicht! - Reisverslag uit Nieuwpoort, Nederland van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu Noorwegen is in zicht! - Reisverslag uit Nieuwpoort, Nederland van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

Noorwegen is in zicht!

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

24 Februari 2010 | Nederland, Nieuwpoort

Nou, in het plaatsen van de verhalen op mijn weblog zit ook lekkere regelmaat hè?
;-)
Ik was het vorige week wel van plan, aangezien de regelmaat was ‘1-keer-in-de-2-weken’, maar er kwam wat tussen….dat zal ik zó vertellen.
Ahum….. wat is er zoal gebeurd de afgelopen 3 weken?


In de eerste week van februari heb ik me druk bezig gehouden met het afronden van mijn dossier voor Noorwegen. Zo was er onder andere een medische verklaring nodig (van een andere arts dan mijn huisarts)…..katsjing!........ Lekker duur voor een paar testjes terwijl je binnen de EU blijft en je zo’n verklaring eigenlijk helemaal niet nodig hebt, maar ok. Verder ook wat andere dingetjes geregeld. Aan het einde van de week was alles van het dossier compleet.
Die week heb ik (ofcourse) ook tijd doorgebracht met die leuke man van mij (oow wat klinkt dat bezitterig, bah). Dat gaat allemaal heel goed en verbazingwekkend snel! Ik ben heel goed geworden in het te laat komen bij afspraken hahaha. Nou, eigenlijk is híj daar heel goed in geworden. Ík hoef toch nergens heen aangezien ik geen werk heb ;-). Maar maakt niet uit, iedereen is erg toegeeflijk gezien de roze wolken waar wij op zitten. Lief allemaal hoor, dank je wel!

De week erna heb ik er voor gezorgd dat ik mijn autootje weer in mijn bezit heb gekregen. Ik had ‘m voor een jaar geparkeerd bij de garage waar ik ‘m gekocht had (hele lieve mensen werken daar) en gelukkig was het geen probleem dat ik ‘m weer wilde hebben. Het kost wel weer een bak met geld, maar ok. ‘t Is beter dan het Openbaar Vervoer, want zij werden echt slapend rijk van mij. En trouwens, ik was het ook gewoon zat om iedere keer te moeten uitrekenen of ik wel terug naar huis kon en hoelaat dan enz enz. Dat was even leuk, maar nu niet meer.
Maar hoe zit het dan als ik in Noorwegen zit? Nou, dan kan die man van mij mooi de auto gebruiken . Is voor hem ook handig. Komt allemaal goed, wees maar niet bang.
Deze week heb ik ook mijn onderhuurder weer ‘s bezocht. Altijd gezellig. Hij had heerlijk een uitgebreide lunch verzorgd en we hebben weer fijn bijgekletst over ditjes en datjes. Altijd leuk om te zien en te horen hoe iemand het heeft in ‘mijn’ huis. Het geeft een fijn gevoel dat ik hem kon en nog steeds kan helpen door voor een jaar een plek voor hem te creeeren. (oooow wat ben ik goed bezig!)
Zondag was het Valentijnsdag. Dat doet mij echt niks, zelfs niet nu ik weer een vriend heb. Het gaat lekker om geld uitgeven en dat doe ik liever op andere momenten. En trouwens: valentijnsdag is eigenlijk bedoeld voor ‘geheime’ liefdes, maar dat terzijde.
Die dag heb ik wel een liefdevol recept geprobeerd om iedereen in huis ‘s te laten proeven: ROZE WOLKJES… aangezien we wel op een roze wolk zitten :). Als je ze ook wilt maken, kijk dan op deze site: http://kidskitchen.blogo.nl/2010/01/29/kinderrecept-voor-valentijn-roze-wolken/
Het is wel een kinderrecept (en toch stiekem een valentijnsrecept pfffff :-S), dus het is allemaal vrij zoet. Het idee is leuk, maar waaschijnlijk voor kinderen lekkerder dan voor volwassenen.Vind ik tenminste.

Nou, dan hebben we afgelopen week nog. Toen ben ik met m’n vriend een midweekje in Valkenburg geweest…. Spontane actie: vrijdagavond geboekt, maandag gegaan. Geen tijd meer dus om even rustig voor m’n weblog te gaan zitten.
Conclusie van de vakantie: LEUK!!!, spannend, nieuw, ontdekkend, kwetsbaar, humor, lief en veel plannen waarvan er uiteindelijk maar weinig uitgevoerd zijn hahahaha.
;-)

En dan nog eventjes een beetje van deze week:
Ik ben deze dagen druk in de weer met Noorwegen. Ik heb contact met verschillende families die allemaal verschillende dingen in de aanbieding hebben. Van hele schapenboerderijen tot het plukken van fruit, paardrijden, het melken van koeien in de ochtend/avond en verschillende werkzaamheden op Noorse campings. De meesten zitten wel in de regio rond Oslo.
Het irritante is wel dat ik echt heeeeeel laat van tevoren weet wanneer ik vertrek. Ik zou zomaar volgende week er al kunnen zitten. Maar als er geen ‘match’ met een familie is, dan ga ik helemaal niet (maar daar gaan we maar even niet vanuit).
Maargoed,
Deze blog is waarschijnlijk de laatste met die leuke Amerikaanse achtergrond die we nu hebben. Als de reis naar Noorwegen doorgaat, dan zal ik dat instellen op m’n site en zal ik ook een ander achtergrondje kiezen. Dus niet schrikken als je het bekende zwart-met-geel niet meer ziet, ok?

Nou dat was het weer even voor nu. Vanaf welke plaats de volgende blog wordt geplaatst weet ik niet. Misschien vanuit Nederland, misschien vanuit een Noorse plaats… een raadsel. Nieuwsgierig? Houdt m’n blog dan maar goed in de gaten.

Liefs!


:)
Roeline


P.S. De afgelopen tijd heb ik mijn camera gesloopt, vandaar dat er even geen foto’s geplaatst zijn.
Lekker dan :-S …… Maar komt wel weer goed hoor!

  • 24 Februari 2010 - 18:40

    Angela:

    He Roeline,

    Ik word wel heel nieuwsgierig naar die leuke man van je, maar goed... Ik ben wel benieuwd waar je naar toe gaat in Noorwegen. Als je info nodig hebt dan weet je me te vinden. Noorwegen is zo af en toe een beetje mijn tweede thuis ha, ha... Veel plezier met al je avonturen, geniet ervan.

    Liefs,

    Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeline

:-D!!!!

Actief sinds 01 Juli 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 44633

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Norway, here I come!!

14 September 2009 - 19 December 2009

San Ramon, California

Landen bezocht: