Plannen zijn gemaakt!!! - Reisverslag uit Nieuwpoort, Nederland van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu Plannen zijn gemaakt!!! - Reisverslag uit Nieuwpoort, Nederland van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

Plannen zijn gemaakt!!!

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

03 Februari 2010 | Nederland, Nieuwpoort

Nou hè hè…. De plannen zijn gemaakt!!! Ik heb er de hele maand Januari over gedaan om het voor elkaar te krijgen, maar goed. Het was in het begin echt wel weer even wennen dat ik in Nederland was. Vooral mijn eigen huisje miste ik wel. Het thuiswonen heeft zowel voor- als nadelen, laat ik het maar zo zeggen hahaha. Voor m’n gevoel was ik ook echt wel in een soort van gat gevallen. Want ja, je hebt plannen gemaakt voor een heel jaar en dat valt dan opeens in duigen…. Hoe gaat het dan verder? Daar had ik even de tijd voor nodig…... Excuses voor het lange wachten, maar nu ben ik er dan eindelijk wel uit hoe de komende tijd er (hopelijk) uit gaat zien.
Zal ik maar meteen beginnen? De afgelopen tijd zijn we wel genoeg ‘vaag’ geweest, nietwaar?

Zo,
Het eerste wat ik geboekt heb is een drieweekse vakantie naar Amerika…..
Weer naar Amerika??? Jaaaa, ik ga fijn rondtrekken in het Californische gebied waar ik tijdens mijn au pair tijd ook zat. Tijdens díe periode was het de bedoeling om alle mooie/beroemde plaatsen te bezoeken, zoals Las Vegas, Los Angeles en al die mooie natuurparken. Maar ja, dat kwam er allemaal niet van, dus moest ik het op een andere manier aanpakken. Dat is uiteindelijk dus déze manier geworden.
Het is de bedoeling dat ik van 22 mei t/m 13 juni een rondreis zal maken met een aantal anderen onbekenden. Ik zal dan ook weer een aantal dagen in San Francisco verblijven. Leuk om dan de mensen van ‘toen’ weer ‘s te ontmoeten :). Wordt vast helemaal geweldig!

Zo, das 1!

En dan nu nummer 2:
Ik heb me voor een programma aangemeld om voor 2 maanden naar Noorwegen te gaan om vrijwilligerswerk te doen op een boerderij en/of in het toerisme. Om in aanmerking te komen voor dit programma moest ik (net zoals bij het hele au pair-gebeuren) een dossier aanleggen. Dat dossier is voor 90% klaar… de overige 10% zal aan het einde van deze week ook in orde zijn.
Het is de bedoeling dat ik de maanden MAART en APRIL van dit jaar daar zal zijn, maar of ik daar ook daadwerkelijk geplaatst kan worden is nog afwachten. Dat kunnen ze je nooit garanderen helaas.
Ik wilde graag vóór de Amerika-reis daar naartoe, want anders heb je zo’n gat van een paar maanden en das ook niks.
Dus……

En dan ook nog nummer 3:
Dat is nog niet echt een concreet plan, al is het idee er wel.
Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik in 2008 met vaders vier weken op vakantie geweest in Indonesië (Sulawesi wel te verstaan). Ná die vakantie was het idee er al om nog ‘s een keer te gaan, aangezien het zeker wel een succes was.
De bestemming voor nu is al gekozen, namelijk: De Kleine Sunda Eilanden (die liggen zo’n beetje onder Sulawesi). Het schijnt één van de mooiste plekken te zijn :-D. Ook de periode is al bekend: juli-augustus 2010. Verder is het plan nog niet uitgewerkt, aangezien we nu ook even met de financiën rekening moeten houden. Gezien de twee bovenstaande reizen lijkt het net alsof het geld op m’n rug groeit… helaas is dat niet zo ;-).
Mocht er de komende tijd hier meer duidelijk over worden, dan breng ik jullie natuurlijk op de hoogte!

Er is nog wel een reden waarom het Indonesië-gebeuren even op zich laat wachten. Waarschijnlijk is het iets waar iedereen hoopvol op zat te wachten hahaha, maar het is dan nu weer eindelijk zover: Ik ben heerlijk verliefd! :-D. En is het is ook nog ‘s wederzijds :-D :-D. Het is allemaal nog erg pril (het loopt zo’n beetje vanaf begin januari), maar voor nu hebben we het heerlijk samen!
Ik ga hier niet allerlei info lopen verkondigen (hoe ‘ie heet, waar ‘ie vandaan komt, hoe ‘ie eruit ziet e.d.) Dat wil ik jullie met alle liefde wel een keer ‘in person’ vertellen. Het enige wat ik er over kwijt wil is dat het NIET iemand is die gereageerd heeft op mijn oproepje op het internet om op reis te gaan in Europa. Van de reacties op mijn oproepje heb ik wel een leuk contact over gehouden, maar dat terzijde.
En nu hebben jullie misschien de vraag waarom ik dan tóch ga reizen nu ik ‘in de wolken’ ben? Tja, waarom heb ik een jaar verlof genomen? Om m’n droom/dromen uit te laten komen. En dat is nog steeds de bedoeling… al hoop ik natuurlijk wel dat de mooie man in m’n leven daar ook stiekem een beetje een deel van gaat uitmaken (d.m.v. een bezoekje ;-)).


Nou, zoals jullie hebben kunnen lezen kan het leven raar lopen. Maar wel heel leuk!! Ik dacht dat ik voor een jaar op m’n gat zou zitten in San Francisco met een Starbucks-koffie (bij wijze van spreken ;-)) en nu zitten we in deze heerlijke situatie :-D. Dus ik zou zeggen: geniet nú, want je weet nooit hoe het daarna allemaal gaat lopen.

Tot de volgende blog!

Veel liefs,

Roeline


  • 03 Februari 2010 - 16:13

    Linda:

    Wat heerlijk, wat heerlijk. Jij verliefd, wij een baby. Twee verschillende vormen van liefde, maar o zo leuk. Geniet ervan meis! Zie je zaterdag.

    Kus!!

  • 10 Februari 2010 - 13:34

    Eelco:

    HOi Roeline,

    Leuk zeg!!! Echt super dat je die plannen hebt gemaakt! Ik ben wel jaloers op je, vooral wat betreft Noorwegen!!!
    Als ik weer terug ben in Nederland, zal ik snel van mij laten horen

    groetjes eelco

  • 22 Februari 2010 - 11:16

    Ellen:

    He Roeline, wat super dat je verliefd bent en wat super dat je gaat reizen. Geniet lekker van al die leuke dingen.
    Wij zitten midden in het schrijven van de verslagen. Daar ben jij dit jaar mooi van verlost. ;)
    Ik ben benieuwd of je volgende maand in Noorwegen zit. Ik zal voor je duimen. Je weet maar nooit of het helpt.
    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeline

:-D!!!!

Actief sinds 01 Juli 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 44638

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Norway, here I come!!

14 September 2009 - 19 December 2009

San Ramon, California

Landen bezocht: