Het regent, het regent,,,.. - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu Het regent, het regent,,,.. - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent,,,..

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

17 December 2009 | Verenigde Staten, San Ramon

Monday December 7th 2009
Deze week was een week van ‘ziek-zwak- en misselijk- zijn’. Het begon deze dag met Nirea. Ze was zondag al niet lekker en deze dag bleef ze dan ook een dagje thuis. Ze werd wakker toen ik met Tom een boekje zat te lezen vlak voor schooltijd (een uurtje of 8 dus). Robert bracht Tom naar school, zodat ik op Nirea kon passen. We hebben saampjes de ochtend doorgebracht. Zo hebben we boekjes gelezen, een handpop van zwarte piet gemaakt, Tom & Jerry gekeken op de televisie en gepuzzeld.
Robert haalde aan het einde van de ochtend Tom ook weer op. In de tussentijd hadden Nirea en ik de spulletjes voor de lunch klaargezet.
Na de lunch hebben we weer gezellig Koekeloere gekeken en zijn we met z’n allen even in de speeltuin geweest. (Nirea hadden we dik aangekleed). Het was wel ff lekker buiten, maar na 20 minuutjes waren de kids het wel zat.
Vervolgens hebben we huiswerk gedaan, wilde Tom ook een zwarte piet-handpop maken en hebben we wat geknutseld over kerst. Tijdens het knutselen kwam het gesprek op de ‘kindjes van jouw klas’ zoals Tom en Nirea het noemden. Ze wilden graag wat foto’s zien, dus laptop erbij en kijken maar. Vooral de klassenfoto’s met de gekke bekken bevielen goed ;-).
Tenslotte alsnog de twee laatste afleveringen van het Sinterklaasjournaal gekeken (vorige week lagen de sites eruit)en toen was het alweer tijd voor het avondeten.
‘s Avonds heb ik nog even een lekker wandelingetje buiten gemaakt (het was KOUD!). Bij terugkomst zaten Robert en Renee de film ‘Sweet November’ te kijken met o.a. Keanu Reeves in de hoofdrol. Ik had ‘m al ‘s gezien, maar realiseerde me nu pas dat het zich afspeelt in San Francisco!! Zit ik zo te kijken en denk: “Goh, wat komt die omgeving me bekend voor…” Hahaha, het kwartje viel :).

Tuesday December 8th 2009
Deze dag waren zowel Nirea als Tom kantje boord wat betreft ziek zijn. Met Nirea ging het wat beter vergeleken met de dag ervoor. Tom ging juist een stukje minder (hij zal toch ook niet ziek worden?). Ze gingen allebei echter wel naar school. Voordat we weggingen konden we aan de ruiten van de auto zien dat het toch wel winter begon te worden. Eigenlijk moesten we krabben (maar wie heeft er nu een ijskrabber in California?), maar in plaats daarvan had Robert ons even op weg geholpen door (warm) water over de ruiten te doen. Hierdoor ontstonden mooie ijsbloemen op de ruiten waar de kids helemaal vol van waren :).
Na de kids te hebben weggebracht, ging ik even naar de Nob Hill Foods. De sportschool sloeg ik weer over. In de winkel moest ik namelijk ff m’n kleingeld opmaken. Uiteindelijk heb ik een kwartier of wat bij de kassa gestaan hahaha.
‘s Middags na de lunch ging ik met de kids ff naar buiten (inclusief tennisballen). De rest van de dag was vrij ‘routine’. Huiswerk, snack eten, Nirea omkleden voor ballet e.d. We waren vandaag trouwens weer begonnen met het lezen van ‘Pluk van de Petteflet’ (het boek is bijna uit!). Het was lange tijd geleden toen we voor het laatst gelezen hadden.
Toen Nirea bij ballet was, waren Tom en ik weer even naar de bergspeeltuin gegaan. Tom heeft naast de speeltuin een grote boom ontdekt met een touw eraan waar je leuk aan kunt slingeren. Dus wij er heen even fijn als Tarzan (en Jane) gespeeld hahaha.
‘s Avonds at ik niet met de familie mee, maar ging ik lekker uit eten met Vanessa. Ze kwam me met de auto ophalen. Ze had btw geen krukken meer nodig en vertelde me dat ze toch niet geopereerd hoefden te worden aan haar knie. Das toch mooi, nietwaar?
We gingen weer naar Walnut Creek waar we belandden in een typische Amerikaanse jaren-60 tent waar je megaburgers met frieten kon bestellen. Ook had je van die leuke jukeboxen waar je muntjes in kon stoppen om een muziekje te kiezen. Ik geprobeerd, maar je wordt natuurlijk weer lekker afgezet dat als je een muntje erin hebt gedaan je alleen kunt kijken welke liedjes er zijn. Als je ook daadwerkelijk een liedje wilt horen, moet je nog een muntje erin gooien… En natuurlijk had ik maar 1 geschikt muntje hahaha.
Maargoed, we hebben lekker gegeten en gekletst. (en gebibberd, omdat het weer zo KOUD was :-S)

Wednesday December 9th 2009
Renee had gister een ijskrabber in de garage gevonden, en die hadden we deze dag ook wel nodig! Dus wij met z’n drietjes aan de slag. Wel ff snel ofcourse, aangezien de kids allebei nog (erg) aan het snotteren waren.
Na het ‘wegbrengen’ wilde ik op zich wel naar de sportschool, maar uiteindelijk niet gedaan. Was ff bij de Nob Hill Foods, omdat ik het wel een leuk idee vond om met de kids ‘muffins’ te maken, dus ff muffin-mix gehaald.
Na de lunch hebben we lekkere apple-cinnamon-muffins gemaakt als verrassing voor papa en mama. De kids gingen helemaal op in alle voorbereidingen: pa en ma mochten niet in de keuken komen en daar werd op allerlei manieren voor gezorgd (stoelen om de ingang naar de keuken te blokkeren en pa en ma werden allebei duidelijk toegesproken)
‘s Middags had ik leuk een fantasiespel met Nirea gespeeld (ik was een 2-jarige peuter hahaha). Ze vond het geweldig :-D. Met z’n drietjes hebben we ook snack gegeten en Pluk helemaal uitgelezen.
‘s Avonds had Renee voor ons gekookt en ging zijmet Robert een avondje weg. Dus wij gegeten, pyama’s aan, Tom & Jerry kijken op tv en toen naar bed. Om 7.15 PM lagen ze in bed en hebben we nog even leuk gekletst over planeten en sattelieten (waarom kun je op Mars niet wonen? Etc.). De kids waren op, dus het was vrij snel stil :).

Thursday December 10th 2009
Maandag was Nirea een dagje thuis, en deze keer was het tijd voor Tom. Hij was niet helemaal ziek, maar was meer thuis als soort van ‘voorzorgsmaatregel’ (dat ‘ie niet nog zieker zou worden). Dus dit keer bracht Robert Nirea naar school en heb ik de ochtend met Tom doorgebracht. En wat hebben we gedaan? Boekjes lezen, met de lego spelen (bijna een uur lang!), Tom & Jerry kijken op de tv en doosjes gevouwen (hij wilde graag knutselen). Ook hebben we voor elkaar een tekening gemaakt met potlood en viltstift. Zo leuk! Aan het einde van de ochtend heeft Tom zelf nog wat gespeeld en heb ik de was gedaan en de spullen voor de lunch klaargezet.
Toen Nirea weer thuis was (Renee had haar opgehaald), had ze zich voor de lunch pijn gedaan aan een paraplu. Dit zorgde voor de nodige huilbuien die ook tijdens de lunch voortduurde. Dit zorgde voor de nodige vertraging, maar de lunch ging wel naar binnen :). Nirea was vandaag nogal uit haar doen (nog wat ziekjes), waardoor we af en toe even de trukendoos te voorschijn moesten halen (om haar op te vrolijken), maar ok.
Om een uurtje of 5 ging Renee met Nirea boodschappen doen en heb ik met Tom wat spelletjes op m’n laptop gespeeld. Ook heb ik de bedden van de kids gedaan en (toen Renee al weer terug was) de boel ff schoongemaakt boven.
‘s Avonds hebben we met z’n viertjes gegeten (Robert was er niet) en toen had ik even een avondje voor mezelf… zucht… :-D.

Friday December 11th 2009
De ochtend ging soepeltjes. Iedereen snottert er nog wel op los (Robert nu ook :-S), maar ok.
De afgelopen weken sla ik de sportschool geloof ik al over op vrijdag (aangezien het OVERVOL is), dus dit keer ook. ‘k Ging ff naar de Target om een nieuwe koffer te kopen. ‘t Is echt heel erg; blijkbaar heb ik zoveel zooi gekocht, dus als ik ‘t allemaal mee wil krijgen, dan is een nieuwe koffer nodig. En gevonden ook :).
Op vrijdag haalt Renee altijd de kids, dus dit keer ook weer. In de tussentijd heb ik (voor de laatste keer) pannenkoeken voor de kids gebakken. Ze waren lekker. De kids zaten onder de suiker en stroop hahaha.
‘s Middags weer huiswerk en daarna buiten geweest om bellen te blazen. De kids hadden namelijk bellenblazen gekregen en die wilden ze natuurlijk graag proberen. Dus wij regenjassen aan. Regenjassen? Ja het regende nog niet, maar goed. Toen we zo’n 20 minuten buiten waren (in de straat) begon het wel te regenen. Ooit bellen geblazen in de regen? Is leuk :-D. We waren nog ff bij wat vriendjes uit de straat langsgeweest die ook spontaan begonnen met bellenblazen :).
Na de regenbui was het tijd om weer naar binnen te gaan en droge kleren aan te doen. De kids wilden graag ‘nette’ kleding aan, aangezien het in de planning lag om ‘s middags (met pa en ma) een kerstboom te gaan kopen.
Vervolgens snack eten en weer begonnen met lezen uit Pluk. Ja het boek was al uit, maar ze wilden het graag nog een keer horen. Oke dan! (en ik wakker liggen met de gedachte welk boek ik daarna moest gaan lezen ;-)).
Rond half 5 was Robert thuis en ging the whole family op weg om een kerstboom te kopen. Het is uiteindelijk een grote geworden!
‘s Avonds heb ik m’n kamer opgeruimd en allerlei dingetjes uitgezocht. ‘t werd laat; ik ben druk bezig met alle voorbereidingen rond m’n vertrek.

Saturday December 12th 2009
Deze dag was het mijn beurt om ziekjes op te staan; hoofdpijn en licht verkouden. Lekker dan :-S. En daarbij was het ook nog baggerweer buiten; veel regen. Ik heb vooral mijn tijd binnenshuis doorgebracht :-S. Rond het middaguur was ik het zat en ging ik tussen de buien door even naar het winkelcentrum beneden aan de berg. Eenmaal daar aangekomen ging ik naar de bank om m’n cheque te ‘depositen’. Helemaal in gedachten verzonken werd ik opeens aangesproken door een Amerikaanse jongen die begon met de zin: “How was your Sinterklaas?” En ik zei in een reflectie: “Huh, you know about this?” Ik had al ‘s eerder met m’n staan kleppen, en dit keer dus ook weer. Gezellig over Europa, Kerst en Speculaas ;-).
Vervolgens naar de Starbucks voor wat lekkere koffie en om kerstkaarten te schrijven. Iedereen zat echt te bibberen van de kou, maar ik kwam om van de hitte. Koorts?
Maargoed, ‘s middags weer naar huis en geprobeerd een dutje te doen. Ging niet echt, maar ok.
‘s Avonds gaan slapen met de Amerikaanse versie van Paracetemol in m’n keel. En nu maar hopen dat het beter wordt :).

Sunday December 13th 2009
Mwah, de verkoudheid was iets beter….. maar gelukkig had ik geen hoofdpijn meer. Dat was wel fijn, want deze dag was mijn laatste kans om nog een keer in San Francisco te zijn. Gelukkig dus maar. Rond 10.30 AM bracht Renee me naar de BART in Walnut Creek.
Eenmaal in SF ging ik op zoek naar de Macy’s op Union Square. Ik was er toch al tig keer geweest, maar ik kreeg het alsnog voor elkaar verkeerd te lopen hahaha. Maar bij de tweede poging lukte het ;-). Heb wat foto’s gemaakt van het kerstsfeertje daar. Het ziet er overdag misschien niet zo geweldig uit, maar ok. Kijk maar.
In Macy’s zelf heb ik een poging gedaan om te shoppen, maar het was er DRUK! Iedereen was fijn aan het ‘christmas-shoppen’ ofzo…
Rond half 2 (PM) had ik nog even met Anneke afgesproken. Ze had van tevoren eten gehaald, aangezien ze ‘s middags één of ander kerstdiner had. Ze had nog een koeltas nodig. Wij op zoek, maar echt NERGENS te vinden. We zijn overal geweest; tot aan Bloomingdales aan toe (dat is trouwens schandalig duur!).
Uiteindelijk liepen we langs een tweedehands shop. Ik zei: “Misschien hebben ze ‘m daar wel.” Waarop Anneke zei: “ Als ze ‘m daar hebben, dan maak ik een buiging voor je.” En die buiging kreeg ik ook, want ze hadden ‘m daar hahaha :)! In principe wisten we wel dat we ‘m bij de Target konden halen, maar ja, er was ff geen Target bij de hand in SF.
Rond kwart over 3 ging Anneke weer weg en heb ik nog heel ff zelf in SF rondgelopen en genoten. Om een uurtje of 4 ging ik weer richting trein en kwam Robert mij halen in Walnut Creek. Samen hebben we nog een biertje gedronken bij de Hoppyards beneden aan de berg in San Ramon.


En dan ook nog ff dit:
Inmiddels weten de kids dat ik naar huis ga en hebben ze foto’s gezien van de nieuw au pair. Zij komt eind december. De twee weken die tussen mij en haar zitten zullen worden’opgevuld’ door Renee. Die heeft/neemt net als de kids twee weken (kerst)vakantie.

Het verhaal van mijn laatste 4 dagen met de kids (14-17 dec) zal ik op m’n weblog plaatsen als ik weer thuis ben. ‘t Is nu ff tijd tekort. Vrijdagochtend 18 dec. vertrek ik richting huis. Eerst naar Chicago vliegen, dan naar Dublin (Ierland) en dan naar Amsterdam. Daar arriveer ik (zonder vertraging) zaterdag 19 dec. rond een uur of 1 (PM). Home sweet home :)

Daaaaaag,

Roeline

p.s. geen foto van Michael hahaa (n.a.v. reactie van Mark)


  • 18 December 2009 - 08:14

    Els:

    Fijne reis en alvast: welkom thuis!

  • 18 December 2009 - 19:58

    Mark:

    Tot snel!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeline

:-D!!!!

Actief sinds 01 Juli 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 44642

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Norway, here I come!!

14 September 2009 - 19 December 2009

San Ramon, California

Landen bezocht: