Sinterklaas in the States - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu Sinterklaas in the States - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

Sinterklaas in the States

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

12 December 2009 | Verenigde Staten, San Ramon

Monday November 30th 2009
Zoals ik al eerder vertelde, is het contact met de kids nu ok. We vertellen elkaar leuke dingen/grapjes en hebben plezier. Ook in de speeltuin deze middag was het gezellig om samen te spelen.

Net zoals alle andere dagen, was het ook deze dag weer tijd voor huiswerk. Ik blijf het veel vinden voor de kids, maar we brengen er een bepaalde spreiding in dat ze het wel voor elkaar krijgen ofcourse.
Ook was het vandaag tijd om weer Koekeloere te kijken. Ik vergeet het nog wel ‘s, maar inmiddels hebben de kids door dat het iedere maandag weer raak is. ZE, nou eigenlijk WE, kijken er met veel plezier naar :).
De kids hebben deze dag verder ook lekker zelf gespeeld. Tom had een nieuw vliegtuigje gekregen met afstandsbediening. Ik deed ondertussen de was, maar moest af en toe wegduiken voor dat ding. En een lol dat ‘ie had! In de speeltuin mocht hij hem ook meenemen; daar was ‘ie wel even zoet mee. Ik heb gezellig met oma gekletst. Die ging weer leuk mee :).
Sinds deze week hebben we het dagschema een beetje omgegooid. Vanaf nu zullen we eerder op de dag naar buiten gaan, aangezien het ‘s avonds sneller donker wordt en ook kouder.
Voor het avondeten hebben we nog twee afleveringen van het Sinterklaasjournaal gekeken (aangezien we zaterdag niet gekeken hadden) en toen was het tijd om te eten: heerlijke zelfgemaakte soep met (ook zelfgemaakte) broodjes. Genieten!

Tuesday December 1st 2009
De ochtend ging wat moeizaam. De kids eten iedere dinsdag- en donderdagochtend pap, maar de laatste tijd wil het er niet echt in. We proberen verschillende manieren uit; sommige werken, sommige niet. Beetje lastig als er toch een bepaalde tijdsdruk achter zit, maar ok. Wel gelukt allemaal natuurlijk (op wat voor manier dan ook ;-)).
Deze dag geen sportschool (ik had totaal geen zin), dus stiekem toch een poging gedaan om koffie te halen bij de Starbucks…. en met geluk :).
‘s Middags hebben we na de lunch pepernoten gemaakt. Dat moest natuurlijk wel gebeuren in de Sinterklaastijd. En trouwens, oma had nog nooit pepernoten gegeten, dus die was ook heel erg benieuwd. Eigenlijk tot m’n stomme verbazing waren de twee platen met pepernoten die we gemaakt hadden allebei heel goed gelukt. En ze waren nog lekker ook! Na het huiswerk konden de kids er heerlijk van genieten. Blijkbaar vulden die dingen wel ontzettend, want ze konden de hoeveelheid niet helemaal op hahaha.
Vervolgens was het tijd voor het ballet-uurtje van Nirea. De kids weten dat ze allebei 1 dingetje (speelgoed) mee mogen nemen naar ballet waar ze zich even mee kunnen vermaken als we wat vroeger zijn. Dit zorgde vandaag voor de nodige strubbelingen, maar uiteindelijk werd het goed opgelost.
De speeltuin waar ik met Tom altijd naartoe ga als Nirea ballet heeft (Nessies speeltuin) was nog steeds dicht, dus besloten oma, ik en Tom om voor een uurtje even naar de bergspeeltuin te gaan. (jaaa, oma gaat regelmatig met verschillende activiteiten mee). Na het uurtje heb ik Nirea zelf opgehaald van ballet. Tom en oma bleven in de auto wachten. Tijdens het wachten heb ik leuk met een man uit Zuid-Afrika gesproken; gezellig over ditjes en datjes. Hij was de eerste die vroeg of ik uit Nederland kwam… Blijkbaar hoorde hij mijn accent???
‘s Avonds na het eten hebben we het Sinterklaasjournaal gekeken en daarna (samen met Robert) een deel van de film ‘Madagascar’. (Renee was met haar moeder shoppen.) Fijne avondfilm :)

Wednesday December 2nd 2009
De ochtend begon goed, aangezien ik het idee had dat ik de kraan in de keuken in m’n slaapdronken toestand gesloopt had hahaha. Dus via het kraantje van het toilet bij de keuken moesten we even improviseren.

‘s Middags na de lunch hebben de kids zich vermaakt met een piepschuimen doos die ze lang geleden gevonden hadden en al die tijd bewaard hadden in een kast. Blijkbaar is het erg leuk om plastic schroeven erin te draaien en fijn met een speelgoedzaag erin te zagen. De hele speelkamer lag vol piepschuim hahaha.
Later in de middag zijn we met oma samen naar de vlinderspeeltuin geweest. Ik heb me vermaakt met de kids op het grasveld dat naast de speeltuin ligt. (we zijn eigenlijk niet in de speeltuin zelf geweest ;-)). We hebben gezellig gekletst en kwamen zo op het onderwerp ‘handstanden doen’. De vraag was of ik het nog kon. Ehhhhm, even proberen… En ja, na een paar pogingen (en een rood hoofd) kreeg ik het nog voor elkaar. De sportschool helpt hahaha.
Op de weg terug naar huis hebben we even getankt en oma afgezet bij de Target. Thuis was het toen tijd voor huiswerk en een snack. Daarna wilde de kids de doos van piepschuim (in hun ogen was het een boot) graag verven. Dus wij aan de slag gegaan. Ze waren er wel een uurtje zoet mee. In mijn ogen was het de boot van Sinterklaas, maar de kids bleven ontkennen. Oke, dan niet….
‘s Avonds waren Renee en oma afwezig om weer lekker te shoppen. Robert legde de kinderen op bed en ging toen ook weg. De rest van de avond was voor mij oppas-avond.

Thursday December 3rd 2009
Het was ‘pap’-dag, dus het ochtendritueel liep wat vertraging op (kids kunnen lekker ‘bokken’), maar we waren op tijd op school. Ik deed weer een bezoekje aan de sportschool; af en toe bijhouden moet natuurlijk wel ;-)
‘s Middags zijn we na de lunch meteen naar de konijntjespeeltuin gegaan. We moesten namelijk op tijd terug zijn (14.00 PM) om thuis de ‘handyman’ te kunnen zien die de kraan in de keuken ging maken (ja die moest toch vervangen worden). Op weg naar huis belde Renee dat de handyman al was geweest en de dag erna zou komen om de kraan te repareren. De kids vonden het jammer, maargoed, niks aan te doen.
Thuis hebben we huiswerk gedaan en daarna wilden de kids weer de boot verven. Prima! Vervolgens snack gegeten en hebben we de boot verder versierd door vlaggenmasten in de boot te doen (in de vorm van potloden) met touw eraan en zelfgemaakte vlaggetjes. Het was nog steeds geen Sinterklaasboot volgens de kids ;-)
Later deze dag zijn we nog naar de bibliotheek geweest om nieuwe boekjes te halen. Bij thuiskomst nam Robert de kids van mij over en had ik de tijd voor mezelf :).

Friday December 4th 2009
Het ritme van de sportschool is geloof ik een beetje weg, want vandaag had ik wat boodschapjes gedaan bij verschillende winkels. De vrijdag is trouwens ook niet echt een geschikte dag om naar de sportschool te gaan, aangezien het er dan OVERVOL is… dusss…
Dit keer had ik een lange ochtend voor mezelf, aangezien Renee de kids van school ging halen en ik ook geen pannenkoeken hoefde te bakken. Maar ik had m’n tijd nuttig besteed door o.a. de lunch voor de kids klaar te zetten en de was te doen.
‘s Middags ben ik met de kids en oma weer naar de vlinderspeeltuin geweest. De kids wilden daar graag naartoe. We hebben ons weer leuk vermaakt op het grasveld naast de speeltuin. Op het grasveld staat een grote muur waar je op kunt. Daarachter is een paadje met een verhoging waar je ook op kunt klimmen. De kids deden alsof ze op een piratenboot zaten. Ik deed mee door te doen alsof ik op dek stond. Het stormde volgens Nirea. Ze zei: “je moet een regenjas aandoen… o nee, een piraat draagt geen regenjas”. Hahaha! :)
Na de speeltuin hebben we huiswerk gedaan in de vorm van memory in het Engels. Dat was echt zoo leuk! Nirea maakte een grapje/foutje door het plaatje van een gans aan te zien voor een theepot. Hier moesten we alledrie erg hard (en lang) om lachen.
Na het huiswerk wilden we het Sinterklaasjournaal gaan kijken, maar de site lag eruit, net zoals de site van ‘uitzending gemist’. Helaas. Uiteindelijk hebben we dus maar wat kleurplaten gedaan op m’n laptop. Ook leuk :).
‘s Avonds was het vroeg etenstijd, aangezien de hele familie naar de (Kerstmis)lichtjestrein ging. Iedereen ging warm gekleed op weg, want ze wilden natuurlijk wel in één van de buitenwagons zitten.
Ik heb me (thuis) vermaakt door o.a. ‘s blueberry-muffins te maken met mix uit een pakje. Ze waren goed gelukt, maar nogal zoet van smaak (lekker fabriek chemisch hahaha), dus volgende keer wordt het vers.

Saturday December 5th 2009
Ik liep een beetje achter met cheques ‘depositen’ (3 stuks!), dus het werd deze dag wel weer ‘s tijd om naar de bank te gaan hahaha. Dus om een uurtje of 12 op m’n gemak daar naartoe gelopen. Fijn gesproken met Andrea (de locatiemanager). Daarna wat uurtjes doorgebracht in de Target (om weer ‘s te shoppen ofcourse ;-)) en Borders (om van een bakkie koffie te genieten). In plaats van Borders wilde ik eerst naar de Starbucks, maar daar was het zooooo druk. Dus bij Borders wat lekkers besteld… tenminste, dat dacht ik: Ooit vanilla koffie gedronken? Niet nog ‘s…yak… :-S. (Vanille latte is wel ok btw.)
Maargoed. Uiteindelijk tegen het einde van de middag terug naar huis gelopen met een boel tassen. Het duurde wat langer dan gepland als je met veel volle tassen moet slepen hahaha.
‘s Avonds hebben we Hollandse pot gegeten: boerenkool! Helaas niet met worst, maar wel ander vlees. Ook zeker lekker.
Na het eten was het tijd om met z’n allen Sinterklaas te vieren. Renee zong met de kids Sinterklaasliedjes voor de (brandende) open haard. Vervolgens werd er door Robert (alias Zwarte Piet) hard op de deur gebonkt en bleek er een zak met cadeaus op de stoep te staan. De kids stomverbaasd natuurlijk ;-). Iedereen kreeg een leuk cadeau. Ik kreeg twee dozen met Jojo-koekjes; die zijn echt zoooo verslavend :). Die bewaren we totdat we weer in Nederland zijn.
De kids kregen ieder een doos met lego. Blijkbaar bestaat er ook zoiets als ‘meisjeslego’ (voor Nirea). De rest van de avond heb ik samen met haar het bouwwerk van Lego in elkaar gezet d.m.v. 5(!) instructieboekjes. Zij zocht de stukjes en ik zette het in elkaar. Het werd een poppenhuis inclusief alle details, zoals croissantjes op de borden, een toiletbril, tot een lichtgevende barbeque met kippenpootjes aan toe. Leuk! Ik ben wel benieuwd wanneer het eerste kleine grut kwijt zal raken ;-).
Rond een uurtje of 10 kon ik eigenlijk even geen lego meer zien. De kids waren er tot die tijd ook nog bij. Ze mochten extra lang opblijven. Rond die tijd moesten ze wel naar bed, maar ze wilden niet. En maar roepen: “we zijn niet moe, we zijn niet moe”…. Nee nee, nou ik wel hoor.

Sunday December 6th 2009
Deze dag bracht Robert mij rond half 10 naar het BART-station in Walnut Creek, zodat ik met de trein naar San Francisco kon. Eerst nog even oma gedag gezegd (die ging deze dag weer naar huis) en toen, hop in de auto en in de trein. Een uurtje later gearriveerd en gelopen naar Union Square (the shopping area of SF). Onderweg kwam ik Michael tegen. Wie? Michael, een Amerikaan uit New York (Queens). Ik kende ‘m niet, maar we hebben leuk gekletst terwijl we naar Union Square liepen. Hij bezocht zijn oma in Sausalito (dat ligt aan de andere kant van de Golden Gate Bridge). We hebben samen koffie gedronken bij de Starbucks binnen in de Macy’s. Vanaf daar kijk je uit over de enorme SF-kerstboom en ijsbaan. Kerstgevoel! :-D
Met Michael was het wel gezellig, maar hij klepte er wel op los, ongelofelijk. Misschien waren het de zenuwen, geen idee. Zo hebben we gekletst over de verschillen tussen California, New York en Nederland. En ook over bizarre aanklagingen van bedrijven. Ooit gehoord dat een vrouw een koffietent heeft aangeklaagd aangezien ze zich had verbrand aan een kopje warme ‘vloeistof’. Er stond namelijk niet op het kopje dat er iets warms in zat. Ze had nog gewonnen ook… tss… Tegenwoordig staat het dus op de bekers (bij de Starbucks). Kijk maar ‘s.
Maargoed.
Rond het middaguur liepen we samen naar de Ferry terminal, want daar had ik namelijk afgesproken met Anneke (zie één van mijn vorige blogs). Michael bleef nogal hangen, maar ja, hij mocht niet mee van mij hahaha.
Met Anneke heb ik het de rest van de dag erg gezellig gehad. We hebben gezellig geluncht en leuk geshopt bij Macy’s waar we allebei een dure handtas hebben gekocht. We waren er 10 keer voorbij gelopen (wel doen-niet doen-wel doen-niet doen), maar uiteindelijk wel gekocht. Gelukkig kregen we korting, dus het viel nog wel mee ;-). Tegen het einde van de middag gingen we weer terug naar de Ferry Terminal om daar de ferry te nemen naar Sausalito. Het weer was nogal druilerig, dus we hebben ons eerst opgewarmd met een kop warme chocolademelk. Eenmaal op de boot (waar we lekker binnen zaten) hebben we genoten van pepernoten die Anneke had meegenomen. We hielden het sinterklaasgevoel nog even vast :). Na ruim een half uur kwamen we aan en buiten was het KOUD! We hebben daar wat rondgelopen, koffie gedronken, sinterklaas-schuimpjes gegeten en genoten van het mooie uitzicht dat we hadden op San Francisco met alle lichtjes. De foto’s die ik gemaakt had waren wel mislukt hahaha, kijk maar. Na een uurtje moesten we al weer terug, want toen ging de laatste boot. Op de boot hebben we leuk gekletst over de tweetaligheid van ‘mijn’ kids; wat voor briljante zinnen ze af en toe kunnen maken ;-). Binnenkort zal ik er een aantal op m’n blog zetten. ‘t Is echt lachen!
Weer terug in San Francisco hebben we lekker samen gegeten. We zaten nog wel wat vol van de pepernoten en schuimpjes, dus de rest van ons diner mochten we meenemen in een doosje. Dat moesten ze in Nederland ook eens introduceren (in plaats van het weg te gooien).
Rond een uurtje of 9 gingen we allebei weer ons eigen weg; ik met de BART, zij met de MUNI. Om iets over negenen kwam Robert mij halen en was het dagje al weer om. Ik heb genoten :).

Dag hoor!
:)
Roeline


p.s. Ook nog foto’s van de kids zien? Kijk maar.


  • 12 December 2009 - 18:45

    Mark:

    en waar is de foto van Micheal?? :)

  • 14 December 2009 - 10:15

    Renate:

    Hoi Roeline,
    Bedankt voor het gedicht in Engels!!!!! Op school gaan we deze week zeker genieten van de snoepjes die je hebt meegestuurd. Wij hebben thuis met Sint lekker gegourmet. Op school nog een week werken en dan lekker vakantie. Genieten van de feestdagen en de lichtjes en kaarsjes en het eten.... Jasper heeft geen moeite met eten. Het wordt al een echt dikkertje. Het wordt tijd dat hij het kruipen gaat ontdekken, zodat de pondjes er weer af kunnen! Ook voor jou fijne dagen toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeline

:-D!!!!

Actief sinds 01 Juli 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 44640

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Norway, here I come!!

14 September 2009 - 19 December 2009

San Ramon, California

Landen bezocht: