Lekker wennen deze week - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu Lekker wennen deze week - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

Lekker wennen deze week

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

03 Oktober 2009 | Verenigde Staten, San Ramon

Mondaay september 21th 2009
Vandaag voor het eerst meegedraaid met alle ochtendrituelen: ontbijt maken, kids wakker maken, kleren opzoeken, kids helpen aankleden, ontbijten, tandenpoetsen, voorlezen, naar school brengen e.d. Er komt nogal wat bij kijken! Dat is wel even wat anders dan leerkracht zijn…. Het zal wel even duren voordat ik het ritme helemaal te pakken heb… maar ja, ik heb dan ook een jaar de tijd voor ;-).
Nadat we kids hadden weggebracht, zijn we weer naar sportschool gegaan en jaaaaaaaaaaaaaa mensen, ik heb me aangemeld!!! Roeline gaat fitnissen hahaha. Dat wordt wat. Het ging best goed voor een eerste keer moet ik zeggen.

De rest van de ochtend heb ik wat geskypt, meegeholpen lunch klaar te maken (ik heb alle ritueeltjes maar ‘s op papier gezet, wie weet helpt het om er makkelijker/sneller in te komen.)
Om 11.30 AM de kids van school gehaald en even naar de speeltuin gegaan om ‘uit te razen’. Het was HEET vandaag… pfff, dus maar heel even geweest. Daarna thuis lunchen.
‘s Middags zijn we naar het zwembad geweest. Heerlijk met dat weer (ik heb weer een hele lijst gemaakt waar je allemaal aan moet denken…. Ik leer heel veel deze weken!). Aan het einde van middag hebben Janneke en ik nog binnen met de kids gespeeld: lego, puzzels, voorlezen e.d totdat het etenstijd was. Renee kookt iedere dag heerlijk :)
‘s Avonds ben ik voor het eerst een half uurtje wezen autorijden met Renee. Jaaa in een automaat! Het voelde echt als m’n eerst autorijles. ‘t Is echt even wennen. Ik reed (natuurlijk) meteen te hard hahaha. Het voordeel van rijden in Amerika (in California tenminste) is dat het in het verkeer allemaal heel relaxed is. Als je niet meteen doorrijdt als het stoplicht op groen staat geeft ‘t niks. Je hebt niet meteen toeterende mensen achter je. En voor de hele tijd links rijden zal je geen boete krijgen. De politie zie je wel trouwens OVERAL! Echt om iedere hoek staat er wel een auto of motorrijder. Niet normaal… maar ja, zo haal je het wel uit je hoofd om iets geks te doen. Aanhoudingen gaan ook echt zoals in de film: handen op het stuur houden, geen overwachtse bewegingen, enz…….. Lekker dan :-S
Aan het einde van de avond heb ik nog wat ge-internet en toen was de dag alweer om. Snel hè?

Tuesday september 22th 2009
Rond 6.15 uur opgestaan om weer te helpen met het hele ochtendritueel. Het kost wel even wat moeite om uit bed te komen….. Dat krijg je als 9 weken vakantie hebt gehad hè? ;-)
Na het wegbrengen van de kids heb ik even op Skype gezeten met het thuisfront. Het wordt dan wel even moeilijk (slik slik). Zoals ik al meerdere malen heb beschreven is mijn gevoels-kant echt helemaal van slag. Rationeel snap ik het allemaal heel goed, maar m’n gevoel snapt het allemaal nog niet erg geloof ik. Aan de ene kant is het fijn om met het thuisfront ff contact te hebben (die snappen hoe je je voelt enzo), maar aan de andere kant is het misschien ook niet handig, omdat je op die manier ook niet echt loskomt van het thuisfront. Tja…. Ik denk dat het per persoon verschilt. Maargoed, ik zit even te filosoferen nu… ahum
‘t Komt allemaal goed hoor, hoe dan ook :-D

‘s Middag kids weer gehaald van school en geluncht(de volgende dagen zal ik de dagelijkse dingen niet meer beschrijven… het is iedere dag een vast schema….je weet dan hoe het gaat).
Na de lunch heb ik met de kids verjaardagsvlaggetjes geknutseld voor de verjaardag van Renee. Die is binnenkort jarig.
Rond half 4 moest Nirea naar ballet en hebben Janneke en ik haar in haar ballet-outfit daar naartoe gebracht. Ik ben toen met Tom naar het dichtsbijzijnde speelpark gegaan. Janneke ging shoppen zodat ik wat ‘quality-time’ met de kids kon hebben: ‘Tom’ dit keer.
Om half 5 heb ik samen met Tom Nirea opgehaald en zijn we daarna met z’n drietjes naar het park gegaan zodat ze allebei ook nog even konden spelen.
Rond 5 uur was Janneke weer terug en gingen we weer naar huis.
Thuis heeft Janneke wat met de kids gedaan, zodat ik me kon verdiepen in het maandelijkse huiswerk wat de kinderen krijgen. ‘t Klinkt allemaal heel zwaar hoor de term ‘huiswerk’, maar het valt wel mee (voor nu dan ;-)).

‘s Avonds heb ik weer even met Renee auto gereden en gekletst over het ‘hier-zijn’. Dat voelde erg fijn, want voor m’n gevoel verlopen de dagen heel wisselend. Fijn, vervelend, leeg, blij, enz. Zo’n begin van een jaar doet nogal wat met je!
Na het autorijden heb ik nog wat gecomputerd en buiten gelopen. Ik ben vroeg gaan slapen, want morgen is het weer vroeg dag!

Wednesday september 23th, 2009
Deze ochtend was ik helemaal alleen beneden en heb het ontbijt klaargemaakt. Janneke kwam wat later naar beneden en de rest van het hele ochtendritueel hebben we samen gedaan. Later deze week zal Janneke zich steeds meer terugtrekken, zodat ik steeds meer tijd zal hebben met de kids.
Rond 9.30 AM weer thuis (na de sportschool :)) en ff een uurtje ge-internet + geskypt. Leuk om mensen op die manier te spreken! (daar word ik blij van).

Om 11.30 heb ik zelf de kids opgehaald van school, terwijl Janneke bleef wachten in de auto. Ik voelde me heel even moeder hahaha. Tom mocht deze dag de logeerbeer ‘Buster’ mee naar huis nemen. Wat was ‘ie trots!
‘s Middags was het tijd voor de kinderkapper. De kapster is een Roemeense/Amerikaanse vrouw; erg aardig! Even leuk mee gekletst.
Later in de middag ben ik alleen met de kids naar het zwembad gegaan; even wat quality-time met de kids. M’n spiekbriefje kwam weer even tevoorschijn wat er op zo’n dag allemaal mee moet hahaha(‘t is allemaal nog niet vanzelfsprekend voor me). Rond 16.00 PM kwam Janneke ons halen, aangezien het steeds harder ging waaien. De rest van de middag hebben we getekend, voorgelezen in het Engels en heb ik samen met Tom een verhaal over Buster geschreven.
‘s Avonds hebben Janneke en ik pizza gemaakt. Mmmmm :)
Na het avondeten (met lekkere ijskoffie van Janneke: ik heb inmiddels haar recept :)) zijn Renee en ik weer een stuk gaan autorijden.Het rijden ging goed, we hebben ook over de snelweg gereden. Yeaah!!
Daarna nog wat gepield op m’n laptop en weer naar bed.

Thursday september 24th, 2009
Vandaag heb ik het hele ochtendritueel zelf gedaan. Ik had de kids wel te vroeg uit bed gehaald, waardoor het wakker worden en aankleden niet helemaal vlekkeloos verliep, maar ok. Ik moet nog erg in het ochtendritueel komen (dat krijg je als je nooit echt intensief hebt opgepast). Je vergeet echt de meest simpele dingen, zoals gezichten schoonmaken na het tandenpoetsen. Tja…… ik loop in mn sportoutfit rond, zonder make-up en mn haar slordig vast, dus dan denk je daar niet aan ;-)
De rest van de ochtend heb ik gesport, mailtjes verstuurd en geskypt. Dat wordt ook een beetje mijn ritueel van de ochtend geloof ik.
‘s Middags, na de lunch met de kids, hebben we ons klaargemaakt om (weer! :)) naar het zwembad te gaan. Janneke deed in huis allerlei dingen.
Na een uurtje ben ik weer met ze terug gegaan. De rest van de middag zijn Janneke, ik en de kids naar de Target gegaan (heeeeeeeeeele grote winkel die ik nog moet ontdekken) zodat de kids een cadeautje konden kopen voor mama Renee. Die is namelijk zondag jarig. Het werd een heerlijke douchegel + geurkaarsje.
Daarna zijn we naar de bibliotheek gegaan. Janneke gaat daar iedere donderdag naartoe om boekjes met ze te lezen en er een aantal te lenen. Het ligt in de planning dat ik dat ook ga doen.

Eenmaal weer thuis zijn Janneke en ik met de auto op weg gegaan naar het plaatsje ‘Walnut Creek’ om lekker uit eten te gaan. Na het eten hebben we nog heerlijk door allerlei straatjes gestruind en heb ik twee shirtjes bij de H&M gekocht (‘t voelde even zoals thuis :)). Tenslotte nog fijn bijgekletst bij de Starbucks.
Rond 10.00 PM waren we weer thuis en konden we moe en met volle buikjes gaan slapen. Het was gezellig!

Friday september 25th, 2009
Het ochtendritueel is (als ‘t goed is) iedere dag wel hetzelfde, dus dat hoef ik niet meer te beschrijven toch?
Aan het einde van de ochtend had ik iets meer tijd voor mezelf, aangezien op vrijdag Renee altijd zelf de kids van school haalt.
Na de lunch ben ik met de kids wéér naar het zwembad gegaan. Erg hè? ;-)
Tja, nu kan het nog. Straks gaat het voor een lange tijd niet meer. Na een uur zijn we weer terug gegaan en heb ik samen met de kids een leuk boekje geknutseld voor papa Robert die op zakenreis is.
Janneke was ondertussen bezig om spullen te verhuizen aangezien we vandaag van kamer wisselen.Vandaag zal ik mijn intrek nemen in dé ‘au pair’-kamer. (Yeahh!).
‘t Is wel heel schattig, want bij de au pair kamer hoort ook de au pair-beer. Als ik me een keertje alleen voel en ik heb niemand om mee te knuffelen, dan kan dat met de au pair-beer. Leuk hè?
‘s Avonds heeft Janneke taco’s gemaakt (de ‘Janneke-tafel’, zoals de kids het noemen). Lekkerrrr :). Ook hebben we nog de film ‘The Aviator’ op DVD gekeken, maar ik was zo moe dat ik echt de helft gemist heb en het geheel ook niet afgekeken heb. Maar goed, zo boeiend was de film nu ook weer niet, helaas…

Saterday september 26th, 2009:
Vandaag moest Tom weer voetballen, maar dit keer gingen Janneke en ik niet mee, aangezien we naar SAN FRANSISCO gingen!!!!! (zie foto’s)
Rond 10.00 AM zijn we met de auto naar het BART-station in Walnut Creek gereden. De BART is het trein/tram/metro-stelsel rond de Bay Area (het gebied rond San Fransisco). Ik ben er nog niet uit of het nu een trein/tram of metro is. Het is een soort combi, maar ok. Het is ongeveer 20 minuutjes naar San Fransisco (SF).
Bij aankomst eerst ‘s begonnen met een frappochino bij de Starbucks op de ‘Market’. Vervolgens zijn we via de boulevard naar de bekende hostspots van SF gegaan, zoals pier 39 met alle zeehondjes, uitzicht over de Golden Gate Bridge en Alcatraz. Ondertussen had ik Jannekes vriendin Mandy ontmoet die ook gezellig mee ging.
Tussen de middag hebben we simpel gepicknickt en gekletst op een grasveldje met uitzicht op de baai. Vervolgens hebben we een ritje gedaan met 1 van de bekende Cable Cars naar de winkelstraat/-wijk: Union Square. Btw: Zo’n Cable Car gaat soms zoooo stijl omhoog (en naar beneden, aaaah!), niet normaal. En denk ik wel ‘s: en wat nu als de remmen het begeven? ;-). Goed vasthouden dus maar.
Op Union Square hebben we wat geshopt…. Niet teveel, want het kan er erg duur zijn. Ik had wel de neiging om vooral veel souvenirs in te slaan bij de bekende hotspots, maar toen dacht ik: “Hallo, de komende tijd kan ik gewoon ieder weekend gaan als ik wil :), laat dus nog maar ff”.
‘s Avonds zijn we met z’n drietjes naar de wijk ‘Little Italy’ gegaan en lekker gegeten in een restaurant wat voor Janneke en Mandy al bekend was.
Na het eten hebben we afscheid genomen van Mandy en zijn Janneke en ik teruggelopen door een andere wijk: Chinatown. Leuke tip: als je verdwaalt in SF en je ziet veel mensen met roze tasjes lopen, dan weet je dat je in de buurt zit van Chinatown hahaha.
Eenmaal thuis heeft Janneke appeltaart gemaakt (ivm Renees verjaardag) en heb ik m’n kamer verder ingericht. En daar ben je wel even mee bezig…….. ;-).

Sunday september 27th 2009
Vandaag was een wat minder goede dag. Ik zat niet lekker in m’n vel.
Mijn plan voor vandaag was om naar één of andere radioshow te gaan in het Golden Gate Park in SF… de hele bedoeling van hoe en wat was nog een beetje vaag maar ok. Uiteindelijk ben ik niet gegaan… ‘t was even allemaal teveel. De afgelopen weken/dagen heb ik zoveel nieuwe informatie gekregen (en dat krijg ik nog steeds), dat m’n hoofd een beetje overloopt. Dus in plaats van SF te gaan heb ik m’n kamer verder opgeruimd en heb ik een poosje met Janneke bij het zwembad gezeten (heerlijk zonnetje; daar knapt een mens weer wat van op).
Aan het einde van de middag zijn we samen naar de bioscoop in Dublin gegaan, naar de film ‘Fame’. Die komt in Nederland ergens in november ofzo uit? (maar ik heb ‘m al gezien muhahaha ;-)). Prima film.
Vervolgens teruggereden naar San Ramon en hebben we sushi gegeten (voor de eerste keer in m’n leven… dat is goed bevallen :)).
Het was uiteindelijk een gezellige dag.


Oja: vanaf dinsdag 29 sept. a.s. mag ik officieel zelf autorijden. Hoera! :)
P.S. Ik ben op één van mijn eerste blogs domweg vergeten te laten zien wat voor ‘welkom’ ik in huis had gekregen! Benieuwd? Zie foto’s.

‘Till next time!
Grts Roeline


  • 03 Oktober 2009 - 16:19

    Els:

    Waar zijn de foto's van je nieuwe kamer en je au-pair beer? We zijn nieuwsgierig ;-)
    XXXX

  • 03 Oktober 2009 - 16:53

    Mark:

    Zo de aupair look sluipt er langzaam in.. vestje over je schouders...
    Nog even en je loopt in een zwarte hoepelrok, hoedje erbij en bijpassende paraplu a la Mary Poppins.
    Die dipjes zijn best lastig he.. maar denk maar zo, dit doe je waarschijnlijk, maar eens in je hele leven..tis maar een jaar... wat is een jaar op een mensenleven... over een jaar zie je al je vrienden en familie weer en zullen ze je wellicht al weer snel vervelen met al hun 'bekende' rituelen. Geniet er maar van.. of maak anders zo'n aftelkalender..ahum...nee geen goed idee... gewoon genieten Roeline!
    Mark

  • 05 Oktober 2009 - 21:07

    Uncle Frank:

    Hallo lieve nicht,
    Ik volg je ervaringen regelmatig.
    Het is wel erg stil in Nieuwegein.
    Vandaag kreeg ik een cd over het teamuitje op 15 mei.Ik zal eens kijken of je ook nog ergens op staat. Zo ja, dan mail ik de foto's door.
    Het beste en enjoy.
    Uncle Frank

  • 06 Oktober 2009 - 11:36

    Tante Jet:

    Leuk om je doen en laten van de afgelopen week zo uitvoerig te lezen. Ik vind dat de gastfamilie erg haar best doet om je thuis te laten voelen. En wat is de omgeving prachtig Roeline. De dipjes horen er bij hoor. Ze worden vanzelf minder heftig. Lieve groet.

  • 06 Oktober 2009 - 17:29

    Joke Vuick:

    nou dat overlevingspakket ziet ook het welkomsbord is roerend en dan alcatraz,prachtige films over gezien

    ga zo door
    liefs van
    het blauwe spalkje uitnodigend uit!!!!

  • 07 Oktober 2009 - 18:10

    Angela:

    Nog even Roeline en je hebt alle rituelen helemaal onder de knie. Je bent gewoon alvast aan het oefenen hoe het is om moeder te zijn ha, ha... Volgens mij is je gastgezin wel hartstikke leuk en als je alles en iedereen in je omgeving een beetje leert kennen en verkennen zullen de dipjes steeds minder en korter zijn. Voor je het weet ben je een echte "american", daar ben ik van overtuigd!

    Dikke kus

  • 08 Oktober 2009 - 09:39

    Elies:

    Weer een leuk verslag, heel leuk om te lezen! En wat lief dat welkomstbericht en de cadeaus.

    Ben ook benieuwd naar de foto's van je kamer en de aupair beer :D

    groetjes elies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeline

:-D!!!!

Actief sinds 01 Juli 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 44630

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Norway, here I come!!

14 September 2009 - 19 December 2009

San Ramon, California

Landen bezocht: