Extra belangrijk blog! - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu Extra belangrijk blog! - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

Extra belangrijk blog!

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

16 November 2009 | Verenigde Staten, San Ramon

Lieve mensen,

Even een extra blog met ‘brand-new’ information, aangezien er de afgelopen tijd het 1 en ander gepasseerd is waar jullie nog niks vanaf weten. Vandaar…..
Nee, ik ben inmiddels niet aan de man ;-)
Wat ik jullie wil vertellen is dat ik per 18 december aanstaande zal stoppen als au pair.
HUH?
Dit komt misschien als een grote verrassing voor jullie, aangezien het plan was om voor 12 maanden naar the United States te gaan en nu is dat (maar) 3 maanden geworden. Maar ja, things happen….

En nu zul je je misschien afvragen: waarom dan?
Nou,
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik me niet fijn voel als au pair. Het is zeer leerzaam om mee te maken hoe het in een huishouden eraan toe gaat (zowel positief als negatief), maar een heel jaar vind ik daar voor te lang.
En nu denk je misschien: “maar het ging toch steeds beter?” (met de kids enzo)
Ja, naar verloop van tijd werd het contact met de kids wel beter (ik leg ‘t bijltje er niet zomaar bij neer hoor!), maar er bleef altijd een gevoel op de achtergrond wat niet goed zat.

Het hele au pair-verhaal is een zeer goede ervaring voor mij (geweest)…. een echte eye-opener. Je wordt gedwongen na te denken wat je wilt doen met je leven…. waar je je prettig bij voelt. En bezig zijn als au pair is dat helaas niet. Dat betekent niet dat ik het niet leuk vindt om te ‘moederen’ (integendeel zelfs), maar niet nu en niet op deze manier. Het ligt helemaal niet aan de omgeving, alle leuke mensen die ik ontmoet heb en alle tripjes die ik naar San Francisco (en andere steden) heb gemaakt. Dat is allemaal prachtig en dat zou ik zo weer doen!

Nu het au pair-contract tussen mij en de familie verbroken wordt, is het deel van het au pair programma dat ik weer terugkeer naar Nederland (regels zijn regels). VRIJDAG 18 DECEMBER a.s. is mijn laatste dag bij de familie en zal ik terugvliegen naar Nederland (ik kom de 19e aan).

Er blijven nu nog 9 maanden “over” van mijn sabbatical year om op een andere manier in te vullen.
De afgelopen tijd heb ik veel gezocht, gepraat, geschreven, gebeld, gemaild, enz om uit te zoeken wat ik precies wilde doen. Er zijn verschillende plannen gaande, maar hoe en wat precies is nog niet helemaal duidelijk. Ik zal hoogst waarschijnlijk tot begin januari 2010 in Nederland zijn (dus Kerst en m’n verjaardag vier ik thuis, yeaaah! :)). Ik houd jullie op de hoogte.

Tenslotte,
wil ik Robert en Renee bedanken voor de kans die ze mij geboden hebben om (voor een tijd) een deel van hun gezin te mogen zijn. Ik weet dat ik hen de afgelopen tijd weer door allerlei (financiële/papieren) rompslomp heen heb moeten laten gaan om een nieuwe au pair te vinden. Ook voor Tom en Nirea is het allemaal weer wennen (wéér een andere au pair), maar het is beter om dát te doen, dan met mij voor een jaar te zitten, terwijl ik me eigenlijk niet helemaal happy voel. Het is zóó belangrijk naar je eigen gevoel te luisteren! Ondanks dat dit niet mijn ding is, heb ik helemaal geen spijt van dit avontuur.

Ik weet dat ik nu allerlei reacties van jullie kan verwachten van: “oow wat erg/jammer/vervelend enz.” Dat is allemaal heel lief en ik weet dat het jammer is, maar het is goed zo. Het is tijd voor een ander nieuw avontuur. Ik zal m’n weblog gewoon blijven bijhouden, want er valt genoeg te beleven de komende maanden :). Of zoals Robert het altijd zegt: “Het leven is wat je er zelf van maakt”.
Blijven jullie lezen? (en leuke berichtjes typen?)

Veel liefs,
Roeline



  • 17 November 2009 - 05:56

    Damian:

    Hoi, ik weet nog heel goed dat ik het au-pair spelen al snel ook niet meer zag zitten, maar als ik er nu aan terug denk was dat toch een speciale tijd in je leven die niemand meer van je afneemt. "slechts" drie maanden vind ik toch een lange periode, hoor. Ik had het 2 weken volgehouden en in totaal 4 maanden.

    Trouwens, met die french fries-goudgele mcDonalds arches letterkleur op zwart, moet je wel veel van de VS houden ^o^ cheer.. eh.. have a nice day. Damian.

  • 17 November 2009 - 12:41

    Angela:

    Lieve Roeline,

    Helemaal verrast ben ik niet met de beslissing die je hebt genomen. In je blog kon je duidelijk lezen dat je het zo af en toe erg moeilijk vond. Natuurlijk is het vervelend voor alle partijen, maar het belangrijkste is dat je je happy voelt in de dingen die je doet. Ik hoop dat je het een en ander goed kunt afronden in de States en dan lekker je verjaardag in het koude kikkerlandje kunt vieren ha, ha...

    Liefs Angela


  • 17 November 2009 - 17:34

    Koen Jansen:

    Hallo Roeline,
    Ik vond je een lieve en goede juf (2006/2007). Veel succes met het plannen voor de rest van het jaar!

  • 17 November 2009 - 21:13

    Marleen En Barry:

    Lieve Roeline,
    We kijken uit naar je thuiskomst!! Liefs marleen en barry

  • 18 November 2009 - 14:36

    Mark:

    Hey Roeline,

    Wat goed dat je naar je hart luistert!
    En heerlijk dat je er voor jezelf uit bent. We zien elkaar hopelijk snel!
    Mark

  • 18 November 2009 - 15:00

    Linda:

    Lieverd,

    ik kijk ernaar uit om je weer te zien! Je blijft een topper.

    Kus, Linda

  • 18 November 2009 - 16:53

    Ellen:

    Knap hoor dat je niet bij de pakken neer gaat zitten, maar gewoon de stap neemt. Er komt vast weer een mooi volgend avontuur.
    Wel blijven schrijven hoor, want ik wil graag over je volgende avontuur lezen.
    Liefs, Ellen

  • 18 November 2009 - 20:20

    Carlijn:

    Lieve Roeline,

    Ik vind je een kanjer!!!!

    Hopelijk zie ik je gauw weer!

    Dikke kus Carlijn

  • 19 November 2009 - 19:03

    Monique Baas:

    Ha Roeline,

    Ik was de draad even kwijt maar na het lezen van het belangrijke blog ben ik weer op de hoogte! Een avontuur dat iets korter duurt maar desalniettemin heel veel indruk achter zal laten: er zitten prachtige foto's tussen.
    Goede reis naar huis! Zien we je gauw eens?

    Veel liefs,

    Monique

  • 03 December 2009 - 19:40

    Leontine + Fam:

    Klinkt leerzaam, toch jammer. We hopen dat je iets anders leuks gaat doen. Wel jammer, want wij wilde in augustus thee komen drinken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeline

:-D!!!!

Actief sinds 01 Juli 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 44639

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Norway, here I come!!

14 September 2009 - 19 December 2009

San Ramon, California

Landen bezocht: