Druk met de Sint... - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu Druk met de Sint... - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

Druk met de Sint...

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

28 November 2009 | Verenigde Staten, Oceanside

Monday November 16th 2009
Deze ochtend zaten we niet met z’n drieën aan tafel, maar met z’n viertjes, want oma zat er gezellig bij. Oma blijft tot 6 december, dus de kids kunnen 3 weken van haar genieten.
Na de kids te hebben weggebracht was het tijd voor de sportschool. M’n heup irriteerde nog, maar ben wel gegaan (ja we blijven streng doorgaan ;-)). Ik heb betere dagen gehad, maar ok. Ik ben ook nog ff langs de kapper van de kids geweest om een afspraak te maken, maar die was dicht helaas.
Aan het einde van de ochtend ging oma mee om de kids van school op te halen. We hebben leuk gekletst.
‘s Middags hebben we Koekeloere gekeken op m’n laptop. Ook hebben we het Sinterklaasjournaal gekeken, al moeten we daar nog een aflevering van inhalen, aangezien ze het in het weekend ook uitzenden. Maar dat komt goed.
Verder zijn we bij de bergspeeltuin geweest samen met oma. Na afloop met z’n allen nog maar ‘s een poging gedaan om een afspraak bij de kapper te maken. Maar helaas nog geen geluk.
Eenmaal thuis hebben de kids nog zelf gespeeld en heb ik me gericht op allerlei klusjes, zoals de was doen, meloen snijden e.d. ‘s Avonds hebben we heerlijk met z’n allen gegeten. Robert was afwezig. Hij zal echter woensdagavond weer van de partij zijn.
Na het eten heb ik me gericht op m’n weblog totdat ik het zat was… en toen was het al weer tijd voor m’n bedje :).

Tuesday November 17th 2009
Jaaa het Sinterklaasjournaal slaat aan bij de kids!
Deze keer vertelde hoofdpiet dat de kids zelf inpakpapier moesten maken. Nirea was meteen enthousiast, dus wij aan de slag. Het huiswerk hebben we een keer overgeslagen…. we liepen ook voor, dus dat maakte ook niet zoveel uit.
Ondertussen hebben we een snack gegeten en toen was het tijd voor het Nirea-ballet-ritueel. De speeltuin daar in de buurt was nog steeds dicht, dus gingen oma, ik en Tom weer eventjes voetballen. Tom had na een tijdje niet meer zo’n zin, dus heeft hij nog met andere kids in het park gespeeld. Na Nirea opgehaald te hebben, hebben we een derde poging gedaan om een afspraak te maken bij de kinderkapper… en dit keer met geluk. Donderdag zullen ze beiden gaan.
‘s Avonds hebben we heerlijk salade nicoise gegeten. Renee had dit keer zoveel gemaakt, dat ik het echt niet opkon. Normaal gesproken kan ik echt bunkeren hahaha.
‘s Avonds had ik met Vanessa afgesproken. We hebben gezellig koffie gedronken. Ook heb ik haar verteld dat ik 18 december zal vertrekken. Voor m’n vertrek zie ik haar echter nog wel. Ze loopt nu nog steeds op krukken en heeft de horen gekregen dat ze waarschijnlijk geopereerd moet worden. Nou das lekker dan :-S..

Wednesday November 18th 2009
Deze dag waren de kids vroeg wakker en aangekleed, aangezien ze gisteren hun schoen hadden gezet en ze graag wilden weten of er iets inzat natuurlijk. En was dat het geval? Ofcourse ;-)
Later die ochtend ben ik ‘s een keer niet naar de sportschool geweest. In plaats daar van werd het koffie van de Starbucks. Ik ben er achter gekomen dat ik dat nu niet meer doe, aangezien het ‘s ochtends zooooo druk is dat je gewoon een half uur in de rij staat voordat je ‘s aan de beurt bent hahaha. Beetje overdreven misschien, maar lang duurde het wel. Voortaan dus maar gewoon naar de sportschool.
‘s Middags ben ik met de kids druk in de weer geweest om verlanglijstjes voor Sinterklaas te maken. De hebben getekend en ik heb erbij geschreven wat ze hadden gemaakt. Nirea was zo enthousiast dat ze ook maar meteen haar verlanglijstje voor Santa gemaakt had hahaha. En Tom was voor Sinterklaas heel erg netjes bezig, want toen ik erbij ging schrijven wat hij allemaal getekend had, liet hij me duidelijk weten dat ik achter iedere zin ‘alstublieft’ moest schrijven. Dus het werd dan zoiets als: “een truck alstublieft, een drumstel alstublieft”. Lachen! :-D
Later die middag was het tijd voor de spinnenspeeltuin samen met oma. Daar hebben we ook een snack gegeten, waaronder het lekkers wat in de schoen zat. Het is trouwens wel leuk om te horen wat de kids voor fantasieën hebben over hoe Zwarte Piet het toch voor elkaar gekregen heeft om wat lekkers in hun schoen te doen. Sinterklaas is toch in Nederland? Volgens de kids kon Zwarte Piet hier naartoe gezwommen zijn, of met de speedboot gekomen, of juist met het vliegtuig, enz. ‘s Avonds tijdens het eten hoorde ze Americo ook regelmatig over het dak lopen. Hoe zou die nou hier gekomen zijn? ;-)
Later die avond ben ik buiten nog een uurtje wezen wandelen. Ik merk toch dat ik m’n beweging mis als ik niet naar de sportschool ben geweest. Het was trouwens heerlijk buiten. Normaal gesproken is woensdagavond mijn oppasavond, maar dit keer hoefde het niet, aangezien oma er was. Renee deed de kids naar bed en ging daarna naar het vliegveld om Robert op te halen. Die kwam vandaag weer terug.

Thursday November 19th 2009
De ochtend ging wat zwaar. Ik geloof dat iedereen nogal sloom was. Op zulke momenten moet je veel geduld hebben, maar uiteindelijk kwam het allemaal wel goed.
Vandaag haalde Renee de kids op van school, aangezien ze daar zelf het één en ander moest doen, dus ik had wat langer de tijd. In die tijd had ik de tafel gedekt en de lunch klaargemaakt voor de kids. Renee was vrij snel weer terug met de kids en dus konden we meteen aan tafel. Dat was ook de planning, aangezien de kids om 1.00 PM bij de kapper moesten zijn.
Aan tafel kan ik het me voorstellen dat het voor de kids soms wat verwarrend is naar wie ze nou moeten luisteren. Er zijn zoveel mensen in huis. Ik praat met ze, oma praat met ze en mama komt ook regelmatig even kletsen. Misschien worden ze er flexibel van…. Who knows. Al met al veel gesprekken, maar ondertussen moesten we ook de tijd in de gaten houden. Gelukkig waren we wel op tijd voor de kapper.
De kapper is een hele aardige Roemeense vrouw. We hebben gezellig gekletst, terwijl de kids tv keken en/of geknipt werden. Vervolgens zijn we naar de bergspeeltuin gegaan om even lekker te bewegen. De kids zaten zo lang stil! Daarna zijn we even naar huis gegaan om de waterflessen om te halen (we hadden dorst!) en ook oma, want het was toen tijd om naar de bibliotheek te gaan om nieuwe boekjes te halen.
Later die middag hebben we thuis twee afleveringen van het sinterklaasjournaal gekeken (we moesten er nog 1 inhalen) en hebben we huiswerk gedaan. En toen was het dagje alweer om.

Friday November 20th 2009
Ook deze dag hebben we sportschool maar weer ‘s overgeslagen. En dit keer werd het in plaats van de sportschool niet de Starbucks, maar het postkantoor. Ik was iets te vroeg, maar dat maakte niet uit. Ik had nog een paar dingetjes die ik op de post wilde doen en vandaag was toch wel een goede dag, aangezien de week erna we niet in San Ramon zijn i.v.m. de ‘herst’vakantie.
Eenmaal terug in huis heb ik alle kleren voor de kids voor de vakantie opgezocht en op een rij gelegd. Renee zou er ‘s avonds even naar kijken of alles er was enzo. Daarna heb ik zelf ook m’n tas gepakt.
Tijdens het ophalen van de kids (samen met oma) regende het weer ‘s een keertje. Nou eigenlijk miezerde het voor de verandering. Lekker Nederlands hahaha.
‘s Middags heb ik ‘t huiswerk eens apart gedaan met de kids. Eerst met Nirea en later met Tom. En ik moet zeggen, dat is goed bevallen. Gaan we vaker doen.
Rond 3.00 PM was het tijd voor een ‘playdate’. Tom had afgesproken met Juliana, een klasgenootje. Nirea mocht ook gezellig komen spelen. We hadden eerst samen uitgezocht hoe we moesten rijden en toen op weg. ‘t Was even zoeken, maar we hadden het gevonden.
Gedurende de playdate ben ik er gezellig bij gebleven. Kinderen zijn wat dat betreft echt heilig in Amerika, dus je mag ze NOOIT alleen laten; “never leave your kids with strangers.”
Ik heb fijn gekletst met moeders over ditjes en datjes. Ondertussen hadden we muffins gemaakt die de kids als snack kregen. De kids hebben eerst met z’n allen binnen gespeeld en daarna zijn we ook nog een poosje buiten geweest. Tom had ‘t naar z’n zin, maar hij was wel wat uit z’n doen wat betreft de ‘afspraken’. Teveel enthousiasme? ;-)
Rond een uur of 5 waren we weer thuis en hebben we de vakantie-spullen voor de kids gepakt; tafeltjes voor in de auto, speelgoed, enz. Ook heb ik zelf m’n tas nog verder gepakt.
Aan het einde van de avond ben ik zelf nog een uurtje gaan wandelen en heb ik daarna de huiswerkregistratie van de kids gedaan. Ze moeten namelijk hun huiswerk 1 keer per maand inleveren op school en dat is precies de maandag na de vakantie. Dusssssssss, zo gezegd zo gedaan :).

Saterday November 21st 2009
Deze ochtend was het vroeg opstaan: 5.45 AM (goedemorgen!). Om iets over zessen ben ik met Robert en de kids weggereden richting Oceanside. Dat ligt tussen Los Angeles en San Diego. Dat is wel een tochtje van een uurtje of 8. Renee en haar moeder gingen een uurtje later weg, zodat zij het huis goed en wel achter konden laten.
Tijdens de rit was er de eerste uren buiten niet veel te zien. Gewoon plat en kaal aan allebei de kanten van de weg. Het schijnt dat 90 % van de wegen zo zijn in Amerika. Saai? Het voordeel is wel dat je er makkelijk 80 mijl per uur kan rijden… als er geen politie is tenminste ;-).
Rond een uur of 10 zijn we gestopt voor een toilet-, tank- en koffiepauze. Dat was wel even fijn. Tom ging met Robert tanken en ik ging met Nirea naar het toilet en koffie bestellen. Bij de Starbucks ofcourse ;-)
Op de helft van onze tocht moesten we de berg over om in Los Angeles te komen. Daar hadden we even regen, maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna begon het rijden door Los Angeles. Dat was wel even wat anders: gezellig 8 banen breed en het dan toch voor elkaar krijgen om in een file te komen. Je zal er iedere dag maar in staan :-S
Rond 1.00 PM kwamen we aan op een parkeerplaats in Oceanside (Tom moest naar het toilet). We hebben daar even buiten gezeten en lekker geluncht. Daarna hebben we een stuk gelopen op de boulevard met uitzicht op de haven en een stuk van de Pacific Ocean. Ook kwamen we de Oceanside-police tegen. Tom en Nirea mochten heel leuk in één van de politiewagens kijken, inclusief handboeien, geweren e.d. Vervolgens nog wat gedronken bij een restaurant en toen op naar het hotel. Renee was daar inmiddels al gearriveerd met haar moeder.
Het ‘hotel’ bleek een groot appartementencomplex te zijn vlakbij het strand. Grote boel, in de jaren 70 gebouwd, dus het was soms wat krakkemikkig, maar alles wel in orde. Ik had m’n eigen kamer :).
Eenmaal binnen heb ik met oma voor een uurtje op de kids gepast, zodat Robert en Renee boodschappen konden doen. ‘s Avonds hebben we met z’n allen gegeten en hebben we een dvd over Sinterklaas in Sesamstraat gekeken. Schattig hoor.
Toen de kids op bed lagen ben ik zelf buiten de boel maar ‘s gaan verkennen. Om het hele complex staan hekken en ik krijg het voor elkaar om me buiten te sluiten hahaha. De sleutel deed het niet. Gelukkig kwam er toevallig iemand van de security langs om me te helpen. Hij zei dat als m’n sleutel het niet bij de gate deed, ik het ook bij andere gates kon proberen. Het complex bestaat namelijk uit verschillende delen: A t/m G. Wij zaten in G, maar je kunt dus ook bij A naar binnen. Dus toen maar aan het testen geslagen. De uitslag was nogal verschillend; de ene keer deed ‘ie het wel, de andere keer niet. Vreemd….

Sunday November 22nd 2009
Vandaag stond er een ‘clustermeeting’ van alle au pairs op het programma, maar ja, ik zat in Oceanside dus dat kon niet hè? M’n community counselor wilde met alle au pairs namelijk gaan schaatsen in Walnut Creek, maar er was nogal weinig animo, dus werd het koffie drinken bij de Starbucks in Dublin. Geen idee hoe dat is verlopen, maar ok. Waarschijnlijk waren veel au pairs ook een week weg.

Deze ochtend werd ik om 6.30 AM gewekt door de kids. Dat deden ze wel heel lief. Nirea vroeg zachtjes: “Roeline, ga je mee naar het zwembad?” Waarop ik slaapdronken antwoordde: “NU?”. Tom keek Nirea aan en zei: “Laat ‘r eerst maar ‘s wakker worden…” Goed hè? ;-)
Ik had m’n laptop meegenomen en het bleek dat we in het hotel wire-less internet hadden, dus kon ik leuk nog ff wat dingetjes doen :).
Later die ochtend ben ik naar buiten gegaan om een stuk te wandelen langs te boulevard. Ik voelde me echt zo’n typische Amerikaan met m’n spijkerbroek en gymschoenen aan hahaha. Ik kwam aan de andere kant van de boulevard uit waar we gisteren waren. Daar heb ik een poosje gezeten en gekeken naar de surfers in zee. Daar stikt het hier van! Het lijken net allemaal zeehondjes in zee met hun zwarte surfpakken aan haha. Vervolgens heb ik een stuk over het strand gelopen tot aan de pier. Als je daar op bent, heb je helemaal een mooi uitzicht over de zee en de surfers ;-). Je kon daar ook surflessen nemen, maar ik voelde nou niet de drang om te gaan doen. Snowboarden is wel genoeg ;-). Zie foto’s.
Eenmaal weer thuis heb ik met Renee, oma en de kids geluncht.
‘s Middags was het tijd voor het zwembad…. Jaaa, ze hebben een zwembad daar buiten! :) Het was best warm buiten, dus een duikje nemen kon prima. En ik moet zeggen, het was best lekker. Het waaide wel behoorlijk, maar je kon ook naar de hottub die echt VRESELIJK warm was :-S.
‘s Avonds hebben we met z’n allen heerlijk gegeten en was het tijd voor het Sinterklaasjournaal. Het blijft leuk om te volgen wat de Sint en Pieten dit jaar weer meemaken. Wordt vervolgd :).

Tot snel,
Liefs Roeline

p.s.
Ik heb vorige week m’n verkeersboete gehad (jaa, toen ik door het rode licht was gereden).
Raden hoeveel?

$212,-!!!

Nou das weer een rib uit m’n lijf hahaha. Maar wel handig dat je de boete gewoon online kan betalen met je creditcard. Komt goed.

  • 28 November 2009 - 18:24

    Marleen:

    Hey Roeline,
    ja...weer een verslag. telkens even pieken of er al een nieuwe is en deze is wel heel vers van de pers!! Leuk dat je het sinterklaasgebeuren gewoon kan volgen. de kids op mijn werk zijn ook helemaal enthousiast! Elke dag zitten we voor de buis, vol spanning te kijken wat er nu weer zal gebeuren! Hoe is verder je "vakantie" geweest?
    Wij gaan vanavond Barry's verjaardag vieren. Hij is morgen jarig, maar dan gaan we lekker samen een dagje uit. Liefs Marleen

  • 28 November 2009 - 19:16

    Wilma:

    Ik vindt het heel leuk om je verhalen te lezen, maar de achtergrond is een beetje vervelend als je aan het lezen bent.
    Krijg er zere ogen van.
    Misschien een andere achtergrond???

  • 01 December 2009 - 06:48

    Damian:

    Whoa. Die "Fine" sucks. Dat doet me er toevallig aan denken dat ik pas een Amerikaan had gesproken. Ik wilde hem per se nog even vragen of jaywalking echt verboden was. Je kunt er inderdaad zwaar voor beboet worden! Maar hij zei er verder ook een beetje sarcastisch bij: "alleen in New York niet". Ik: "hoezo dan?" Hij: "Omdat het verkeer in New York noooit stopt!!" Maar ik kan het niet weten he, ik ben er nog nooit geweest :p Tja, ik had een keertje bij de metro in Boedpest dat ik mijn kaartje niet meer kon vinden. Ik had hem net nog gekocht en ik zocht mijn hele tas ondersteboven. Oeps, niet meer te vinden en 24 euro boete..tss!!! En wat blijkt, 's avonds vind ik hem verfrommeld in mijn broekzak terug :-D heeyyy groetjes van Damian

  • 02 December 2009 - 16:25

    Mark:

    Pfoeee.... Sintstress!!
    Surprise nog niet af,
    gedicht nog niet af,
    ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeline

:-D!!!!

Actief sinds 01 Juli 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 44633

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Norway, here I come!!

14 September 2009 - 19 December 2009

San Ramon, California

Landen bezocht: