Een weekje in Oceanside - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu Een weekje in Oceanside - Reisverslag uit San Ramon, Verenigde Staten van Roeline Wezel - WaarBenJij.nu

Een weekje in Oceanside

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

04 December 2009 | Verenigde Staten, San Ramon

Een weekje vakantie!!! Nou eigenlijk een half weekje, want maandag, dinsdag en woensdag heb ik gewerkt’.


Monday November 23th 2009
Deze ochtend werd ik door Renee gewekt om 7.00 AM. Nog half slaapdronken lekker ontbeten met Tom. Nirea sliep nog. Die werd een uurtje later wakker. Vervolgens aankleden en spullen pakken om mee te nemen naar het strand. Jaa, we (ik met de kids) gingen naar het strand! Rond 9.30 AM waren we vertrokken. Het complex ligt aan het strand, dus dat was goed te doen.
Eerst moesten we naar de parkeergarage onder het complex om stepjes van de kids, helmen + zandspullen uit de auto te halen. Het complex ligt dan wel aan het strand, maar het stuk waar wij naartoe gingen was nog wel een stukje lopen voor de kids. Vandaar de stepjes.
Eenmaal aan het strand hebben we verschillende dingen gedaan, zoals: tennissen, met zandspullen gespeeld, in de speeltuin gespeeld die aan het strand lag en tikkertje gedaan.
Rond 11.30 AM was het weer tijd om te vertrekken. Voordat we startklaar waren, was ik wel even bezig om iedereen in droge kleren + schoenen enzo te krijgen :-S. Onderweg naar ‘huis’ moest Tom nog naar het toilet, maar gelukkig staan er veel toiletgebouwen langs het strand. Das wel een voordeel.
Thuis hadden Renee en haar moeder alles al klaargezet voor de lunch, dus we konden zo aan tafel. :). Na de lunch hebben we verschillende dingetjes gedaan, zoals huiswerk (ja we gaan er mee door) en bordspelletjes. Er is 1 heel leuk spinnenspel. Ik zal in Nederland eens kijken of ze het daar ook hebben. Ik weet alleen niet hoe het heet. Das dan wel jammer.
Ook hebben we ons omgekleed voor het zwembad. Om iets over 2 uur gingen we die kant op. Na een uurtje was het wel klaar en had ik de kids daar onder douche gezet. ‘t Was allemaal een beetje krapjes en het ‘meewerken’ ging ook wat moeizaam, want wie wil er dan ook uit zo’n leuk zwembad? ;-) Maargoed, ‘t was allemaal wel gelukt hoor. Onderweg naar huis kwamen we Renee nog tegen. Die wilde net gaan zwemmen hahaha. Nou dat ging dus niet. Thuis heb ik de kids warmer aangekleed (ze hadden het echt koud!) en hebben ze nog lekker zelf gespeeld.
Na het eten hebben we weer het Sinterklaasjournaal gekeken en een dvd over Sinterklaas die naar de kroeg ging. Beetje vreemd hahaha.
Toen de kids naar bed waren, ben ik met Robert naar een café in de buurt gegaan om gezellig een biertje te drinken. We hebben leuk gekletst over vanalles en nog wat. Rond 9.30 PM waren we weer thuis… in een donker huis, want iedereen sliep al! Dus snel m’n tanden gepoetst en naar bed.

Tuesday November 24th 2009
Wat is het toch goed voor je humeur als je ‘s ochtends op staat en je ziet dat buiten het zonnetje schijnt! Deze ochtend was het weer tijd om naar het strand te gaan. Om 9.00 AM waren we er ingesmeerd en wel klaar voor. Het was weer even denken wat er allemaal mee moest op zo’n dag, maar we hebben het voor elkaar gekregen.
Eenmaal beneden hebben we eerst de vissen in de vijver gevoerd ($0,25 voor een handje voer). Daarna naar de auto gelopen in de garage en de stepjes + zandspullen gehaald om mee te nemen. Aan het strand hebben we verschillende dingen gedaan, zoals: geschommeld (ik moest natuurlijk duwen ;-)), met zand/water gespeeld, gepingpongd, kijken naar een brandweerwagen zonder ladder en naar een man met een HELE dikke buik ;-). Ook kwamen we mama en oma nog tegen waar we even mee gekletst hebben.
Vandaag was het qua zon wel lekker weer, alleen waaide het behoorlijk, dus qua kleding was het steeds shirtje aan/uit, enz. Ook had Nirea wat plasongelukjes, dus al met al we zijn veel bezig geweest met kleding hahaha.
Rond half 12 zijn we weer naar huis gegaan. Oma had weer heerlijk alle spullen voor de lunch klaargezet en hebben we samen met haar en Renee gegeten.
‘s Middags hebben de kids oma geholpen met het maken van appeltaart. Daarna zijn we weer in het zwembad geweest. Aangezien het behoorlijk waaide was het vandaag best koud. De kids hadden zich echter goed vermaakt in het bad; ik heb ‘t een keertje overgeslagen. De kids hadden het na verloop van tijd ook wel gezien, aangezien ze zelf om het warme bubbelbad vroegen haha! Dus daarna snel naar huis, onder de douche en lekker spelen. Ondertussen had ik alle spullen opgeruimd en hebben we met z’n allen het leuke spinnenspel gedaan en hebben we geverfd. Oma en Renee gingen tijdens het verven even weg en hebben wij ons de rest van de middag vermaakt met het kijken naar het Sintjournaal, spelletjes doen op de site van het sintjournaal en hebben we verstoppertje gedaan in het appartement. Dat laatste was echt heel erg leuk!! We hebben alledrie heel erg gelachen. Dat was dus genieten :-D.
Daarna wilden we memory gaan spelen, maar toen kwamen oma en mama alweer thuis en die namen het over. Ik kon toen ook lekker douchen. Na het douchen heb ik met de kids een dvd’tje gekeken over Sinterklaas om ze een beetje rustig te krijgen voor het eten. Na het eten hebben we nog even verder gekeken en hebben we ook geluisterd naar allerlei sintliedjes op m’n laptop. Er was al gauw 1 liedje favoriet over een ‘zeurpiet’. Dat liedje bleef lang hangen…

Wednesday November 25th 2009
Rond kwart voor 7 was ik opgestaan en had ik vast de spullen voor het ontbijt klaargezet. Er was verder namelijk nog niemand op.
Nirea had vandaag heerlijk uitgeslapen, dus het ontbijt was vandaag alleen met Tom.
Net zoals de afgelopen dagen gingen we vandaag weer naar het strand (we genieten ervan zolang het kan!). Maar eerst was het weer tijd voor het voeren van de vissen. De kids wilden graag een foto maken van hun favoriete vis (ze hadden een keuze uit zo’n 50 vissen haha), dus dat deden we… Tenminste, we deden een poging ;-). Daarna met de stepjes en zandspullen weer naar het strand. Het is nog een behoorlijk stuk lopen voor de kids, maar met de steps en een leuke fantasie hadden ze dat helemaal niet door. Ze hadden verzonnen dat ze onderweg waren, steeds moesten tanken en op de kaart (die ze hadden meegenomen) moesten kijken hoe ze moesten gaan. Leuk hè?
Aan het strand was het, vergeleken met gisteren, erg warm! De kids wilden voor lange tijd geen korte broek aan… tja, hun keus. Ze hebben zich een tijd in de speeltuin vermaakt met de landkaarten die ze hadden meegenomen. Na een poosje wilden ze toch een korte broek aan en gingen ze pootje baden in zee. Het was dolle pret! Vooral Tom vond het erg leuk, waardoor het hele avontuur eindigde in een hele natte Tom die zich zo’n beetje voorover liet vallen in het water haha. Tijdens hun spetterspel heb ik een filmpje van hun gemaakt. Zooo leuk :)
Vervolgens uit het water en omkleden maar! Dat betekende lange broeken en truien aan, om vervolgens te genieten van een heerlijke snack. Het enige wat ik echter niet bij me had waren schone onderbroeken. Tom begon al meteen: “Dat moet je wel onthouden de volgende keer Roeline”. Ja ok ok, ik maak ook fouten, mag het? Uiteindelijk hebben we lekker in het zonnetje gezeten, gegeten en gedronken. Daarna hebben we nog even in de speeltuin gespeeld en gingen we om een uurtje of 12 weer terug naar het appartement voor lunch. Het leuke is dat de kids deze dagen zelf hun brood mogen smeren. De meest ‘vage’ combinatie komen daar uit, zoals: chocopasta (2 smaken) met daar bovenop ‘kaas’. Ooit geprobeerd? Tom vond het lekker. Ik heb zelf ook wel een leuke combie ontdekt: creamcheese met daar bovenop frambozenjam. Mmm! Zoals m’n moeder altijd zegt: “het is net een taartje!”.
‘s Middags zijn we (hoe vervelend ;-) ) weer lekker in het zwembad geweest. Het was deze dag warmer dan de dag ervoor, dus ik heb zelf ook maar weer ‘s het bad geprobeerd. En ik moet zeggen dat het erg leuk was. Ik heb met de kids gespeeld en we hadden veel plezier. Daarna nog even in de ‘hottub’ geweest en toen naar huis om te douchen.
Na al het douchen zijn Robert, Renee en haar moeder weggegaan voor hun avondje uit. Ik heb de avond met de kids doorgebracht. Zo hebben we bijvoorbeeld wat Sint-dingetjes op m’n laptop gekeken. Ook hebben de kids zelf nog een tijdje gespeeld, zodat ik de boel een beetje kon opruimen. Tijdens het eten hadden we het extra gezellig gemaakt vanwege de vakantie. Gezelligheid! :)
Het slapen-gaan-ritueel vonden ze echter niet zo fijn. Ik krijg vaak de uitspraak “jij bent niet de baas van dit huis” naar me hoofd geslingerd. Tja, pech voor hen ;-). Het kwam uiteindelijk goed. Ik moest wel even schipperen met naar bed brengen, aangezien Tom op de bovenverdieping sliep en Nirea beneden, maar het ging goed. Vijf minuten na bedtijd kwam de rest van de familie weer thuis. De kids waren nog klaarwakker, dus een extra ‘weltrusten’ was welkom ;-).

Ik heb vandaag erg genoten van de kids! Het ging allemaal heel leuk. De klik met de kids is er nu wel. Het heeft geduurd en het zal wat worden als ze binnenkort te horen krijgen dat ik vrij snel ook weer wegga, maar goed. Dit hebben we in ieder geval bereikt :)

Thursday November 26th 2009
Vandaag Thanksgiving! Een officiële feestdag.
Vanaf deze dag had ik lekker drie daagjes voor mezelf. De familie ging naar Seaworld (in San Diego), dus ik had het rijk alleen. Het was heerlijk strandweer, dus ik kan het verslag van deze dag kort houden, want ik heb heeeeeeerlijk geluierd, in de zon gelegen, half in slaap gevallen, gelezen, zonnebrandcreme gesmeerd en gewandeld op het strand.
Aan het einde van de middag, toen de zon onder ging, heb ik (zo vind ik zelf tenminste) nog mooie foto’s gemaakt. Kijk maar. Verder ben ik ook op zoek geweest naar het treinstation. Dus met een plattegrond in de aanslag ging ik op zoek. Uiteindelijk lag het niet zo ver van het appartementencomplex vandaan, dus lopen ging prima. Onderweg kwam ik nog een dronken man tegen die een verhaal begon over thanksgiving en kalkoenen:
“Are you having turkey toninght?” (Nope)
O, my sweetheart, I know you’re gonna have some turkey… (Blabla ;-)).
Het werd deze avond inderdaad geen kalkoen; daar moet je de hele dag voor thuisblijven wil ‘ie goed lukken, maar uiteindelijk hebben we met z’n allen wel kip gegeten. Ook goed. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik een Thanksgiving-gevoel had, maar ok. Het was in ieder geval wel lekker :).

Friday November 27th 2009 & Saturday November 28th 2009
Deze twee dagen kan ik goed samenvatten, aangezien er niet zo heel veel over te vertellen valt.
Ik was van plan om vrijdag een tripje te maken met de trein, maar ik had eigenlijk geen zin, en toen ik ook nog gezeur had met het kopen van m’n treinkaartje en bleek dat ik m’n ID vergeten was, dacht ik: “Laat maar ff zitten”. Zonder officiële ID kom je niet zo ver, helaas.
Om mezelf een beetje op te vrolijken ben ik maar winkeltjes gaan kijken. Opvallend zijn er veel kappers en ‘drycleaners’ ;-). Ik heb leuk geshopt. Ik denk dat ik binnenkort maar ‘s een extra koffer moet gaan kopen hahaha.
Na het winkelen had ik voor mezelf besloten: ‘weet je, forget the trips (for now) and just RELAX’. Als we weer terug in San Ramon zijn kunnen we niet meer aan het strand liggen, dusss… op naar het strand! Het is natuurlijk heel leuk om tripjes te maken, maar op dat moment vond ik het geen ramp dat ik niet ging. Zonde misschien… tja, ik vond van niet.
Aan het strand was het WARM!…. Zat ik daar gekleed in mn spijkerbroek met laarzen aan hahaha. Na een poosje terug naar het appartement om me om te kleden, kwam ik weer op het strand, was het juist bewolkt geworden en een stuk kouder. Het wilde deze dag niet echt lukken geloof ik haha. Dus weer naar huis om een vest te halen. Ik heb nog lekker gelezen en gewandeld. Dat doet een mens goed :).

Zaterdag begon de ochtend zwaar bewolkt met VEEL regen :-S. Gelukkig werd het aan het einde van de ochtend droog. Met de lunch ben ik met Renee haar moeder + Robert wezen lunchen bij een restaurant genaamd ‘Joe’s Crab Shack’. Het klinkt als een Mc Donalds-tent, maar dat was het dus niet. Ze hebben er hele goed visgerechten. We kregen bij een binnenkomst een vreemde blik van de serveerster, aangezien we graag buiten wilden zitten. Maar het mocht gelukkig ;-)
Ik had crabcakes besteld en daar heb ik heerlijk van genoten terwijl het zonnetje doorkwam. Vlakbij ons zaten twee pelikanen op een zeilboot :). Weet je trouwens wat doodsoorzaak nummer 1 is van die beesten? Ik heb verschillende versies gehoord… ik moet maar even googlen denk ik. Als iemand het weet, roep maar!
Na de lunch hebben we een stuk over de boulevard gelopen. Het was ondertussen echt warm geworden! Aan het einde van de middag zijn we met z’n alleen naar Nederlandse vrienden van Renee en Robert gegaan in Oceanside. Renee was daar al de hele dag met de kids. Daar hebben we lekker pizza gegeten en leuk gekletst.
Eenmaal thuis heb ik m’n tas ingepakt en meegeholpen de spullen van de kids in te pakken. Deze dag was namelijk de laatste dag in Oceanside.

Sunday November 29th 2009
Deze dag was weer vroeg op; 5.45 AM. Om half 7 reden we (Robert, ik en de kids) weg op weg naar huis.
Halverwege de rit (van zo’n uurtje of 7) hadden we even een (tank)pauze. Koffie hadden we dit keer even overgeslagen.
Rondom Los Angeles was er gelukkig geen file, maar hoe dichter we bij huis kwamen, hoe vaker we langzamer moesten rijden. Aan het eind stonden we echt af en toe stil. Maar goed, uiteindelijk waren we rond 1.00 PM thuis.
Thuis hebben we de spullen opgeruimd, post gehaald (VEEL!) en buiten geluncht. Renee kwam met haar moeder zo’n anderhalf uur later aan. Zij gingen vanuit Oceanside iets later weg, zodat zij de boel goed konden afsluiten.
Aan het einde van de middag had ik even een rustmomentje voor mezelf en kon ik fijn douchen en schone kleding aan… Ook al doe je weinig in zo’n auto, je bent toch helemaal kapot aan het einde van de dag. Vroeg slapen was dan ook erg fijn :-D.

Daaaag!
Veel liefs,

Roeline

  • 04 December 2009 - 14:10

    Erik:

    Hey Roline,

    Net je verslagen van de afgelopen tijd doorgenomen en je komt alweer terug deze maand. Ben je toch thuis met de feestdagen. Even niet opletten en er gebeurd van alles. Goed dat je voor jezelf kiest. Au-pair zijn is in weze ook maar een baan.
    Hier vandaag ook even druk met de Sint, moet nog alles inpakken voor morgen, wel alles in huis gelukkig.
    Sterkte de komende weken en wie weet tot ziens.

    Erik Kater

  • 05 December 2009 - 09:58

    Els:

    Mooi strand zeg! Ben jaloers!

  • 08 December 2009 - 17:37

    Mark:

    Waaaaaaaaaaaat een heeeeeeeeerlijke snoepjes heb jij gestuurd zeg! Jeetje vreet me drie kwart in het rond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeline

:-D!!!!

Actief sinds 01 Juli 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 44630

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Norway, here I come!!

14 September 2009 - 19 December 2009

San Ramon, California

Landen bezocht: